۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

گرد وخاک، زندگی در سواحل خوزستان را فلج کرد

پدیده گرد و خاک بار دیگر فعالیت های اقتصادی، آموزشی و اداری را فلج و تمامی پروازهای فرودگاههای ماهشهر و آبادان را لغو کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۵۱۶
گرد وخاک، زندگی در سواحل خوزستان را فلج کرد
به گزارش خبرنگار مانا، غلظت گرد وخاک در شهرهای بندری آبادان، خرمشهر، هندیجان و ماهشهر تا 23 برابر حد مجاز رسید و دید افقی را به کمتر از 200 متر رساند.
در پی ظهور پدیده نفسگیر گرد و خاک تمام فعالیت های اقتصادی و بندری استان خوزستان به علت آلودگی هوا و وزش بادهای شدید تعطیل شد.
اداره کل هواشناسی خوزستان وضعیت آبهای شمال غرب خلیج فارس را در دو روز آینده مواج و طوفانی پیش بینی و به شناورهای دریایی توصیه کرد که سفرهای دریایی خود را تا اطلاع بعدی به تعویق بیندازند.
مدیریت بحران استان خوزستان نیز از ساکنان مناطق ساحلی استان خواست حتی الامکان از منازل خارج نشوند و در صورت قرار گرفتن در فضای باز از ماسک استاندارد استفاده کنند.
هلال احمر و مراکز بهداشتی نیز هزاران ماسک را به صورت رایگان در شهرهای ساحلی خوزستان توزیع کردند. همچنین مراکز بهداشتی و بیمارستانی در آبادان، خرمشهر و ماهشهر پذیرای دهها شهروند مصدوم تنفسی ناشی از گرد و خاک بود.
پلیس راهور خوزستان نیز تردد خودروهای سنگین در مسیر ماهشهر و هندیجان را برای ساعاتی به علت کاهش شدید دید افقی ممنوع اعلام کرد.
صیادان خوزستانی نیز به علت شرایط نامساعد جوی و آلودگی هوا نتوانستند به دریا بروند.
هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد: از روز چهارشنبه از شدت گرد وخاک کاسته شود اما همچنان هوای بیشتر شهرهای ساحلی خوزستان در وضعیت ناسالم قرار دارد.
مناطق ساحلی خوزستان در سال جاری دهها بارها شاهد پدیده فلج کننده گرد و خاک بوده است. در دو دهه اخیر گردوخاک به بخشی از زندگی عادی ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان تبدیل شده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار