۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
در همایش ارگان‌های دریایی مطرح شد:

ضرورت تشکیل کمیسیون گردشگری دریایی

مدیرعامل شرکت کشتیرانی والفجر گفت: تشکیل کمیسیون عالی گردشگری دریایی یک ضرورت است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۸۵۱۲
ضرورت تشکیل کمیسیون گردشگری دریایی
به گزارش خبرنگار مانا کاپیتان مجید سجده در بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگا‌ن های دریایی با اشاره به پتاسیل های گردشگری و مسافری دریایی کشور خاطرنشان کرد: در کل جزایر کشور زمینه گردشگری فراهم است اما بهره برداری لازم از آنها صورت نمی گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت های خدمات کشتیرانی کروز بزرگ جهانی در منطقه حضور دارند، تصریح کرد: این شرکت ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس خدمات گسترده ارائه می دهند اما هیچ برنامه ای در ایران جهت استفاده از امکانات ایران ندارند.
به گفته سجده در حالیکه کشورهای حاشیه خلیج فارس برخی امکانات گردشگری را مانند جزایر یاس مارینا در ابوظبی امارات به صورت مصنوعی ایجاد کرده اند، افزود: ما در داخل کشور از منابع خدادادی و طبیعی که در اختیار داریم کمترین بهره را برده ایم.
این مقام مسئول در حوزه مسافری دریایی در ادامه خواستار تفکیک گردشگری دریایی از گردشگری ساحلی شد و گفت: هر یک از اینها نیازمند قوانین خاص خود است.
وی با بیان اینکه در کشور شناختی از بازار گردشگری دریایی وجود ندارد، خاطر نشان ساخت: مردم نیز با فرهنگ دریایی آشنایی ندارند و شهرهای ساحل ایران از کم جمهیت ترین شهرها هستند.
سجده تعیین متولی گردشگری دریایی را سنگ بنای توسعه این حوزه دانست و گفت: متاسفانه ۳۰ سال است که در ایران تنها یک شرکت فعالیت مسافرت دریایی را برعهده دارد که زنگ خطری در این بخش است.
مدیرعامل کشتیرانی والفجر یکی دیگر از لوازم توسعه گردشگری را همکاری ارگان‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با این بخش دانست و خاطر نشان کرد: باید بازار هدف را از بنادر به مراکز جمعیتی کشور سوق دهیم.
سجده در‌ پایان اظهاراتش تشکیل کمیسیون عالی گردشگری دریایی را یک ضرورت خواند و گفت: در فقدان متولی در این بخش شاهد مشکلاتی همچون عدم تامین سوخت با قیمت مناسب و عدم وجود شناورهای مناسب در حوزه گردشگری دریایی هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار