۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی :

نهاد سازی در بخش دریایی کشور یک ضرورت است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:نهاد سازی یکی از ملزومات مهم در توسعه بخش دریایی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۸۵۰۶
 نهاد سازی در بخش دریایی کشور یک ضرورت استهادی حق شناس که در بیست و پنجمین همایش ارگان های دریایی سخن می گفت با بیان‌ اینکه علیرغم افزایش جمعیت کشور نسبت به دهه های گذشته هنوز هیچ شهری با جمعیت تا یک میلیون نفر در سواحل‌ نداریم، خاطر نشان کرد: براین اساس باید به ظرفیت بزرگ سواحل مکران توجه ویژه داشته باشیم.
وی با اعلام این‌مطلب که سازمان بنادر و دریانوردی با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری گام موثری در سواحل مکران برداشته است، افزود: منطقه آزاد چابهار ظرفیت های  بالقوه ای دارد که باید تلاش شود آنها را هر چه بیشتر به سمت بالفعل شدن سوق دهیم .
حق شناس در ادامه اظهارات خود  با بیان اینکه یکی از دستاوردهای همایش ارگان های دریایی ایجاد هماهنگی در فرآیندهای بین اعضاء جامعه دریایی است، خاطر نشان کرد: فقدان ضمانت اجرایی یکی از‌موانع برای دستیابی به اهداف این همایش است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، جامعه دریایی را فاقد استراتژی مناسب دانست و تصریح کرد: به نظر می رسد نهاد سازی یکی از ملزومات مهم در توسعه بخش دریایی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با اعلام این مطلب که سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش سهم بخش خصوصی در حوزه دریایی تلاش خواهد کرد، گفت: امید است در بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی گام بزرگی را برای تقویت اقتصاد دریایی برداریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار