۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
دبیر بیست و پنجمین همایش ارگان های دریایی :

مسیر برای حضور بخش خصوصی هموار شود/ خصوصی سازی تا کنون مطلوب نبوده است

دبیر بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی در کشور تاکنون نتایج قابل دفاعی نداشته در حالیکه نجات اقتصاد کشور تنها با حضور واقعی مردم در اقتصاد ممکن است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۸۵۰۴
مسیر برای حضور بخش خصوصی هموار شود/ خصوصی سازی تا کنون مطلوب نبوده است
به گزارش خبرنگار مانا، مهدی اعتصام در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی ضمن اعلام خیر مقدم به مقامات ارشد کشوری، لشگری و نمایندگان مجلس به همراه نمایندگان بخش خصوصی شرکت کننده در این همایش، با عذر خواهی از لغو برگزاری مراسم در بندر چابهار در اوایل بهمن ماه، اظهار داشت: همایش بیست و پنجم هماهنگی ارگان های دریایی قرار است ضرورت حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی در حوزه دریایی را گوشزد کند.
مدیرعامل شرکت تاید واتر خاور میانه، خصوصی سازی و واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی را یکی از اصول اولیه قانون اساسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است دانست و افزود: رئیس جمهور در دستوراتی که صادر کرد بانک ها و مجموعه دولت بویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف به واگذاری بنگاه های اقتصادی خود کرده اند.
وی این امر را بیانگر عزم جدی نظام برای تقویت بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: واگذاری امور به مردم یکی از اصول مصرح در قانون اساسی است که تا کنون مغفول مانده است.
اعتصام نتایج واگذاری ها به بخش خصوصی را تا کنون قابل دفاع ندانست و خاطر نشان کرد: نجات اقتصاد کشور تنها با حضور واقعی مردم و کاهش تصدی گری دولت همراه با نظارت قانونی میسر است.
دبیر بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور در ادامه با اشاره به رویکرد وزیر راه و شهرسازی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های بخش خصوصی کشور در حوزه های مختلف حمل و نقلی بویژه حوزه دریایی، بیان داشت: تاکنون از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات خوبی برای احاله امور به بخش خصوصی صورت گرفته است.
اعتصام با بیان اینکه فلسفه سرمایه گذاری باید براساس اصول روشن اقتصادی باشد تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید برای جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف از تعرفه گرفته تا دیگر موارد به نحوی عمل کند که جلوی زیان را گرفته و سود آنها را تضمین کند.
مدیر عامل شرکت تاید واتر خاورمیانه افزود: سرمایه گذران برای حضور در عرصه سرمایه گذاری مواردی را مد نظر دارند که باید مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت بازار، کیفیت مقررات و ظرفیت های نهادی از جمله موارد مهمی است که بخش خصوصی به آن توجه دارد، خاطر نشان کرد: خط مشی دراز مدت و ثبات سیاسی، اقتصادی و مدیریتی به همراه حل مشکلات و محدودیت های بانکی و ایجاد زیرساخت های فاینانس در کشور از جمله مسائلی است که بخش خصوصی برای حضور در عرصه سرمایه گذاری به آنها توجه دارد.
اعتصام در پایان تجمیع همایش ها و نمایشگاه های بخش دریایی و بندری را خواستار شد و گفت: این همایش ها و نمایشگاه ها می بایست با همکاری بخش خصوصی و ارگانهای ذیربط دریایی به شکلی بهینه تر برگزار شود.
لازم به توضیح است بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی هم اکنون در هتل ارم تهران با حضور مقامات کشوری و لشکری و مدیران ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  و اعضای شرکت ها و انجمن های دریایی و بندری در حال برگزاری است.
برچسب ها: بخش خصوصی
ارسال نظرات
آخرین اخبار