۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
با استفاده از سرمایه گذار خارجی ؛

پروژه توریسم دریایی «آرمان طبیعت » در بندر گز کلنگ زنی شد

همزمان با ایام دهه فجر، پروژه مجموعه توریسم دریایی" آرمان طبیعت" در شهرستان ساحلی بندرگز با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریالی، کلنگ زنی شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۴۹۳
پروژه توریسم دریایی «آرمان طبیعت » در بندر گز کلنگ زنی شد
مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا از کلنگ زنی مجموعه توریسم دریایی" آرمان طبیعت " در شهرستان ساحلی بندرگز به مناسبت بزرگداشت ایام دهه فجر خبر داد.
ابراهیم کریمی در ادامه با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری این پروژه دو هزار میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: پروژه توریسم دریایی " آرمان طبیعت" ازسوی سرمایه گذاری از کشورعمان اجرایی می شود.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، به منظوراجرایی شدن این پروژه توریستی، 38 هکتار از اراضی ساحلی بندر گز در اختیار شرکت عمانی قرار گرفته است.
مدیراداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، تاکید کرد: اجرایی شدن این پروژه توریستی، بدون شک تاثیر بسیار مثبتی بر تورسیم دریایی استان خواهد داشت.
کریمی در ادامه گفته های خود  به سایر پروژه های قابل کلنگ زنی در سطح استان طی ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: پروژه های آماده سازی شده در بخش زیر ساخت های گردشگری تنگه چهل چای مینودشت با اعتبار 4913 میلیون ریال و همچنین آماده سازی زیر ساخت های گردشگری محور فارسیان - سنگ فرش مسیر آبشار گالیکش با اعتبار 3562 میلیون ریال از جمله این پروژه ها محسوب می شود.
وی همچنین از آماده سازی زیر ساخت های گردشگری باغ تاشته شهرستان رامیان با اعتبار 4335 میلیون ریال، آماده سازی زیر ساختهای گردشگری در روستاهای دارای هدف گردشگری - جعفرآباد گرگان با اعتبار 1000 میلیون ریال و آماده سازی مجموعه گردشگری توسکستان با اعتبار 2020 میلیون ریال خبر داد.
 
آغاز ساماندهی مجموعه گردشگری تالاب بین المللی آلما گل
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه به کلنگ زنی ایجاد زیر ساختهای منطقه گردشگری زاو شهرستان کلاله با اعتبار 1000 میلیون ریال و نیز پروژه ساماندهی مجموعه گردشگری تالاب بین المللی آلما گل گنبد کاووس با اعتبار 6450 میلیون ریال در دهه مبارکه فجراشاره کرد.
این مقام مسئول در استان گلستان همچنین به سه پروژه شاخص و بزرگ این اداره کل در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی پروژه تله کابین علی آباد کتول با میزان سرمایه گذاری 790 میلیارد ریال و اشتغالزایی 362 نفر، پروژه هتل پنج ستاره شرکت نسیم گرگان زمین با میزان سرمایه گذاری 650 میلیارد ریال و اشتغالزایی 200 نفر در این ایام انجام می شود.
وی در ادامه گفته های خود با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر، اذعان داشت: پروژه های اقامتگاه سنتی خزر با اعتبار 1200 میلیون ریال و اشتغال زایی برای 29 نفردر شهرستان گمیشان و اقامتگاه سنتی سعیدی نژاد با اعتبار 800 میلیون ریال و اشتغال زایی 11 نفر در شهرستان گمیشان از جمله پروژه هایی است که در ایام دهه فجر به بهره برداری رسیده است.
کریمی همچنین از افتتاح مرکز تخصصی حصیر بافی با اعتبار 150 میلیون ریال با اشتغالزایی 10 نفر در روستای مهتر کلاته کردکوی و مرکز تخصصی صنایع دستی - گلیم بافی با اعتبار 300 میلیون ریال و اشتغالزایی 15 نفر در روستای آلو کلاته کردکوی خبر داد.
به گفته وی، همچنین در این ایام مرکز خلاق نساجی سنتی با اعتبار 500 میلیون ریال و اشتغالزایی 6 نفر در موزه امیر لطیفی گرگان و اقامتگاه سنتی ترکمن اوی خالد نبی با اعتبار 600 میلیون ریال و اشتغالزایی 36 نفر در کلاله - خالدنبی درایام الله فجر افتتاح شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، تاکید کرد: اجرای برنامه های دهه فجر در راستای توسعه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان است که امید می رود با اجرایی شدن این پروژه ها زمینه ها ی توسعه و رونق استان بیش از پیش فراهم آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار