۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
همزمان با ایام دهه فجر صورت گرفت:

افتتاح 18 طرح گردشگری در گیلان / رونق گردشگری در سواحل استان گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از افتتاح 18 طرح گردشگری در استان گیلان، همزمان با ایام بزرگداشت دهه فجر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۴۹۲
افتتاح 18 طرح گردشگری در گیلان / رونق گردشگری در سواحل استان گیلان
رضاعلیزاده در گفتگو با خبرنگار مانا از افزایش روند ورود گردشگران به استان گیلان در روزهای اخیربه دلیل تعطیلات ایام دهه فجر خبرداد و گفت: هم اکنون شاهد حضور گردشگران زیادی در استان گیلان به ویژه شهرستان های ساحلی استان هستیم.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، ادامه داد: به نظر می رسد در پایان هفته جاری نیز شاهد حضور گردشگران زیادی در سواحل استان گیلان باشیم.
وی در ادامه گفته های خود از برگزاری ستاد تسهیلات سفرهای استان با محوریت سفرهای نوروزی خبر داد و اظهار داشت: کمیته های مختلف عضو ستاد تسهیلات سفرهای استان ازهم اکنون در حال انجام برنامه ریزی و فراهم کردن تدارکات لازم برای استقبال و خدمات رسانی از گردشگران نوروزی هستند.
وی با اشاره به اینکه همواره شهرستان های ساحلی استان میزبان بیشترین حجم گردشگر هستند، گفت: برنامه ریزی در شهرستان های ساحلی به صورت ویژه در حال انجام است.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، هر ساله در میان شهرستان های ساحلی، بندرانزلی میزبان بیشترین حجم گردشگر در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی است.
علیزاده از نظارت مستقیم کارشناسان و بازرسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر عملکرد و نیز نرخ تمام واحدهای خدماتی استان اعم از رستوران ها، واحدهای خدماتی بین راهی و اقامتگاه های مختلف استان در راستای ارائه بهترین خدمات به گردشگران خبر داد.
 
آغاز ساماندهی توریسم تالاب بین المللی انزلی
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گردشگران از خدمات گشت تالاب انزلی بهره مند می شوند، اذعان داشت: در این راستا همچون سالهای گذشته ساماندهی قایقها و نظارت بر وضعیت عملکرد ایمنی و نرخ آنها از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می شود.
این مقام مسئول در استان گیلان، اظهار امیدواری کرد: با توجه به حجم زیاد گردشگران ورودی به استان گیلان در ایام نوروز، بتوان بهترین خدمات توریستی را در زمینه های مختلف به آنها ارائه داد.
 
افتتاح 18 طرح گردشگری در گیلان
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه گفته های خود به پروژه های قابل افتتاح این اداره کل در ایام دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: براین اساس در این ایام 18 طرح گردشگری با ظرفیت اشتغال 148 نفر، 15 طرح مرتبط با میراث فرهنگی با ظرفیت اشتغال 33 نفر و 25 طرح صنایع دستی و با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 64 نفر به بهره برداری رسید.
وی همچنین از اجرای 22 برنامه فرهنگی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان همزمان با ایام بزرگداشت دهه فجردر شهرستان های مختلف استان خبر داد.
علیزاده، افتتاح یک هتل پنج ستاره و یک هتل آپارتمان در لاهیجان ، یک هتل دو ستاره در رشت و چهار واحد اقامتگاه بوم گردی دررودبار، رضوانشهر، سیاهکل و شفت را از جمله طرحهای گردشگری اعلام کرد که در ایام دهه فجر صورت گرفته است.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، همچنین از افتتاح 9 واحد دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در شهرستان های لاهیجان، فومن، ماسال، رشت و آستانه اشرفیه در ایام دهه فجر امسال خبر داد.
وی خاطرنشان ساخت: در ایام دهه فجر امسال، 18 واحد کارگاه صنایع دستی در شهرستان های استان گیلان از جمله رشت، رودسر، لاهیجان، تالش، شفت، ماسال، فومن، رودبار، لنگرود، رضوانشهر و آستارا به بهره برداری رسید.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، بهره برداری از طرح های مذکور در بخش های مختلف گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نقش مهمی در توسعه هر چه بیشتر گردشگری استان خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار