۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

ورود موج عظیم گردشگران به سواحل دریای مازندران / رونق تالاب گردی در مازندران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از ورود موج عظیم گردشگران به شهرستان های ساحلی مازندران از عصر روز گذشته خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۴۶۷
ورود موج عظیم گردشگران به سواحل دریای مازندران / رونق تالاب گردی در مازندراندلاور بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آلودگی شدید تهران و نیز تعطیلات پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پیش بینی می شود تا اواسط هفته آینده شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به ویژه از تهران به استان مازندران باشیم.                           
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه از ورود موج عظیم گردشگران به شهرستان های ساحلی مازندران از عصر روز گذشته خبر داد.
وی گفت: با هماهنگی های انجام شده در ستاد تسهیلات سفرهای استان، آمادگی کامل برای خدمات دهی به گردشگران ورودی وجود دارد.
بزرگ نیا با اشاره به احتمال بارندگی باران و برف در جاده های منتهی به استان مازندران از گردشگران خواست تا با ملاحظات لازم نسبت به سفر اقدام کنند.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان کرد: با توجه به تدارکات لازم در ستاد تسهیلات سفرهای استان مازندران، نهایت تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات گردشگری در زمینه های تفریحی، رفاهی و اقامتی به گردشگران ورودی به استان انجام خواهیم داد.                                 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به اینکه همواره بیشترین تمرکز ورود گردشگران در نوار ساحلی غربی استان است، اذعان داشت: البته شهرستانهای ساری، بهشهر و بابلسر نیز همواره پذیرای گردشگران زیادی هستند.
وی با اشاره به اینکه در فصل زمستان دریا آرام تر است و طوفان های دریایی کاهش یافته است، گفت: بنابراین امکان استفاده از دریا در راستای بهره برداری از تفریحات دریایی و انواع ورزش های دریایی از جمله جت اسکی، قایق سواری و ... در زمستان به مراتب بیشتر است.
وی در ادامه گفته های خود یکی از دیگر از جاذبه های دیدنی استان مازندران در فصل زمستان را تماشای پرندگان مهاجر در تالاب های استان اعلام کرد و بیان داشت : به همین منظور هر ساله در فصل زمستان تعداد زیادی تورهای طبیعت گردی با هدف ورود به تالاب های استان و پرنده نگری وارد این استان می شوند.
بزرگ نیا همچنین اذعان داشت: با شروع مهاجرت پرندگان از سیبری به سواحل شمالی استان مازندران، تورهای طبیعت گردی گسترده ای با هدف سفر به تالاب های مازندران و بازدید از این پرندگان برگزار می شود که برگزاری این تورها تا اواسط فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، برگزاری تورهای تالاب گردی در سالهای اخیر از رونق به مراتب بیشتری برخوردار شده است و سال به سال به تعداد علاقه مندان تورهای طبیعت گردی در تالاب های مازندران افزوده می شود.
وی عنوان کرد: هم اکنون در طول سواحل استان امکانات گردشگری دریایی و ساحلی برای مسافران اعم از ورزش های دریایی و شناورهای تفریحی وجود دارد اما با توجه به ورود چشمگیر گردشگران به این استان و نیز پتانسیل های موجود در ساحل و دریای خزر تلاش می شود امکانات گردشگری دریایی  توسعه یابد.
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: با حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به زودی  امکانات مدرن مرتبط با تاسیسات توریسم دریایی و ساحلی در نقاط مختلف ساحلی استان ایجادخواهد شد.
بزرگ نیا با بیان اینکه به منظور توسعه امکانات گردشگری به ویژه در طول سواحل از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می شود، اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در صورت تمایل در ورود به پروژه های گردشگری در طول سواحل مازندران تحت حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهند بود و می توانند از تسهیلات ویژه ای بهره مند شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار