۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
همرمان با ایام دهه فجر صورت گرفت:

سفر دو روزه کوله گردان در نوار ساحلی دریای عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از افتتاح دو هتل سه ستاره در چابهار و واحدهای بوم گردی در نوار ساحلی دریای عمان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۴۶۶
سفر دو روزه کوله گردان در نوار ساحلی دریای عمان سید محمد رضا واعظی مقدم در گفتگو با خبرنگار مانا، اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت ایام دهه فجر، جهت  آشناسازی کوله گردان با آثار و جاذبه های سیستان و بلوچستان برای اولین بار برگزار می شود.                                       
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: به همین منظور کوله گردان ایران صبح پنج شنبه در قالب قطار گردشگری وارد استان سیستان و بلوچستان شدند.                                                      
به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این گروه 40 نفره کوله گردان پس از حرکت از زاهدان از جاذبه های گردشگری ایرانشهر و سرباز بازدید خواهند کرد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: دو روز پایانی سفر این گروه طبیعت گرد به بازدید از جاذبه های گردشگری نوار ساحلی دریای عمان اختصاص یافته است.                                                                                      
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، یک سفر یک روز برای کوله گردان از چابهار به سمت رمین و سفر یک روزه دیگر در تاریخ بیست و دوم بهمن ماه از چابهار به سمت گواتر در نظر گرفته شده است.
واعظی مقدم، تاکید کرد: برگزاری این تور علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری استان، مسیرهای جدید گردشگری و تنوع مقاصد در نقاط شهری و روستایی را به منظور توزیع گردشگری در سطح استان با هدف ترسیم سیمای جدید سیستان به گروه های فعال گردشگری ایران معرفی خواهد کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود از بازگشایی مجدد موزه چابهار با تغییر محتوای جدید و نمایش یافته های بلوچستان در بخش میراث فرهنگی، همزمان با ایام دهه فجر خبر داد. 
وی همچنین به بازدید رایگان از موزه های استان در دهه فجر و نیز برگزاری تور دانشجویان رشته مرمت به مقصد پایگاه های میراث فرهنگی استان در این ایام خبر داد و گفت: تکمیل ساختمان راه آهن میرجاوه و افتتاح این ساختمان از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در ایام دهه فجر است. 

  افتتاح دو هتل سه ستاره در چابهار
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: در حوزه سرمایه گذاری افتتاح  دو مجموعه پذیرایی سه ستاره در زابل، افتتاح هتل آپارتمان در چابهار، افتتاح سفره خانه سنتی در زاهدان، افتتاح هتل دو ستاره در میرجاوه از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دهه فجر است.
واعظی مقدم در ادامه آغاز فاز دوم مطالعات مردم نگاری  زاهدان در حوزه پژوهش را از دیگر برنامه های مهم در این ایام عنوان کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته های خود اظهار داشت: با بهره برداری از این هتل ها حدود 150 تخت به واحدهای اقامتی  چابهار اضافه می شود. 

افتتاح واحدهای بوم گردی در نوار ساحلی دریای عمان 
وی در ادامه گفته های خود از افتتاح 15 واحد بوم گردی در روستاهای استان با هدف بازگشت روستاییان به روستا، بهبود معیشت مردم و ایجاد اشتغال پایدار در دهه فجر امسال خبر داد و خاطرنشان ساخت: تعداد بیشتری از این واحدهای بوم گردی در شهرستان های ساحلی استان واقع شده اند.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، بیان داشت: با توجه به ظرفیت های ویژه سیستان و بلوچستان در زمینه بوم‌ گردی و وجود مناطق روستایی گسترده، برای احداث این اقامتگاه‌ها، برنامه‌های تدوین شده مبنی بر اینکه تا سال 1400، تعداد این اقامتگاه‌ها در سطح روستاهایی که در محورها و مسیرهای گردشگری استان واقع هستند، افزایش یابند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار