۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

کانتینرهای متروکه معضل بندر شهید رجایی است/ امید به حل مشکل تا ماه آینده

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: کانتینرهای متروکه در بندر شهید رجایی ظرفیت بندر را محدود کرده اند.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۸۴۵۸
کانتینرهای متروکه معضل بندر شهید رجایی است/ امید به حل مشکل تا ماه آینده
اله مراد عفیفی پور در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به مهلت یک ماهه ای که عبدالرضا رحمانی فضلی نسبت به تعیین تکلیف کانتینرهای متروکه در بندر شهید رجایی مقرر کرده است، گفت: در حال حاضر10 هزار کانتینر متروکه در بندر شهید رجایی وجود دارد که ضمن محدود سازی ظرفیت بندر مشکلات بهداشتی و ایمنی نیز ایجاد کرده اند.
وی با بیان اینکه این کانتینرها از زمان افتتاح بندر شهید رجایی تاکنون و به مرور در بندر شهید رجایی باقی مانده و متروکه شده اند، تصریح کرد: اداره گمرک به دلایل مختلف از جمله عدم رجوع صاحب کالا برای ترخیص، فقدان استانداردهای لازم و دیگر مشکلات گمرکی اجازه خروج این کالاها را صادر نکرده است.
عفیفی پور با رد قاچاق بودن کالاهای درون این کانتینرها، بیان داشت: این کالاها تبدیل به سرمایه های راکد شده اند بنابراین امید است بزودی تکلیف آنها مشخص شود.
این مقام مسئول در ادامه با اعلام اینکه براساس مقررات منطقه ویژه اقتصادی مشکل کالاهای متروکه به اداره گمرک اعلام شده است، افزود: در حال حاضرتمام این 10 هزار کانتینر متروکه در اختیار سازمان فروش املاک تملیکی است که می بایست پس از صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان های ذیربط از جمله سازمان استاندارد، بهداشت و گمرک نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کند.
عفیفی پوردرپایان تصریح کرد: امید است در مدت زمانی که وزیر کشور مقرر کرده است شاهد حل مشکل کانتینرهای متروکه و به تبع آن حل مشکلات بندرباشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار