۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
در سال آینده؛

کیفیت ارائه خدمات بندری افزایش می یابد

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا پایان شهریورماه سال آینده، کیفیت خدمات و شاخص های عملیات بندری افزایش خواهد یافت.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۸۴۵۷
کیفیت ارائه خدمات بندری افزایش می یابد
به گزارش مانا، روانبخش بهزادیان با اشاره به  وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور خاطر نشان کرد: باید سنجش دوباره ای در این زمینه انجام شود تا مدت زمان برای سرویس دهی به کشتی ها مشخص و پس از آن در راستای کمّی سازی گام برداشته شود.
وی با بیان اینکه با ارتقاء کیفیت خدمات، شاخص های عملیات بندری رشد خواهد کرد، افزود:  شاخص های بندری با توجه به تعاریف و استانداردهای بین المللی موجود مدنظر قرار می گیرد در حالی که سازمان به دنبال احصا و به روز رسانی شاخص های بندری است.
بهزادیان با اشاره به این مطلب که از سال ۷۴ تا کنون هیچ گونه اقدامی در باره  تصویب و اعلام نرم استاندارد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور صورت نگرفته است، تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در آینده نزدیک این است که دستورالعملی تهیه کند تا بر اساس آن، دموراژ کشتی ها محاسبه و نُرم های مربوطه متناسب با شرایط روز تدوین شود.
وی ادامه داد: درموضوع ارتقاء کیفیت خدمات همراه با رشد شاخص های عملیات بندری، دو بخش وجود دارد. یک بخش از فعالیت ها مربوط به کشتی و بخش دیگر مربوط به محوطه است. در بخش کشتی بحث تخلیه و بارگیری، شیوه های انتقال و نگهداری کالاها مطرح است.
وی تصریح کرد: در حوزه محوطه، موضوع تفکیک کالا متناسب با نوع کالا و بحث تبادل الکترونیکی اسناد و ترخیص و خروج کالا از بنادر مطرح است، تمام سعی سازمان بنادر بر این است که در موارد یاد شده به سمت بهبود وضعیت فعلی حرکت کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه ارتقاء کیفیت خدمات همراه با رشد شاخص های عملیات بندری بر اساس قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر در دستور کار است، اظهار داشت: بر اساس قانون باید دستورالعمل هایی در این رابطه تدوین می شد اما بحث شاخص گذاری و نُرم بندی آن هنوز انجام نشده است تا بر اساس آن قیاس های کارشناسی داشته باشیم.
به گفته مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، تاکنون استاندارد مشخصی  برای زمان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر وجود نداشته است.
وی افزود: برای رسیدن به این مهم به روز رسانی نُرم های تخلیه و بارگیری نیاز است تا بتوان با اطلاع یافتن از آخرین وضعیت بنادر به زمان بندی مشخصی دست یافت.
بهزادیان در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان شهریورماه سال آینده، کیفیت خدمات و شاخص های عملیات بندری افزایش خواهد یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار