۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
بخش دوم

نقش آفرینان اصلی حمل و نقل کانتینری 2017 را بشناسیم

لویدزلیست به معرفی 20 تن از نقش آفرینانی که بیشترین تاثیر را در صنعت کشتیرانی کانتینری سال 2017 بر عهده داشتند، پرداخت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۴۴۵
نقش آفرینان اصلی حمل و نقل کانتینری 2017 را بشناسیم
به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست در گزارشی با اشاره به اینکه صنعت بنادر و کشتیرانی کانتینری در حال حاضر یک دوره تغییر چشم گیری را تجربه می کند و مسائلی مانند ادغام، تکنولوژی های کشتی، الگوهای تجاری و دیجیتالی شدن، شرایط مبهم بی سابقه اقتصادی و سیاسی، تهدید های جدید مانند حملات سایبری، مختل کنندگان تجاری و ریسک های امنیتی بر آن سایه افکنده است، در بخش نخست این گزارش (اینجا) به معرفی پنج نفر از فعالان این صنعت آشنا شدیم. در ادامه این گزارش به معرفی پنج تن دیگر از افرادی که به نظر بیشترین تاثیر را در صنعت کشتیرانی کانتینری 2017 برعهده داشتند و احتمالا در سال جاری نیز همین تاثیر را خواهند داشت، خواهیم پرداخت.
 
*AP Moller Holding، Robert Uggla 
Robert Uggla به عنوان یکی از چهره های تاثیر گذار در صنعت کشتیرانی، علاقه مند به فعالیت از کشتیرانی کانتینری گرفته تا بنادر و لجستیک، تانکر و پروژه های زیرساختاری است. وی به عنوان مدیرعامل AP Moller Holding -بازوی سرمایه گذاری مولر مرسک AP- در پروژه های زیرساختاری عظیم کشتیرانی دانمارک و بخش انرژی که در حال حاضر به خوبی فعالیت می کند، مشارکت بسیار چشم گیری داشته است.
طرح بازسازی که در سال 2016 رونمایی شد، شامل عقب نشینی مولر مرسک AP از فعالیت های مرتبط با انرژی با هدف تمرکز بر ترکیب مرسک لاین، ترمینال های APM وDamco به یک تجارت حمل و نقل و لجستیک یکپارچه، است. طرح مذکور این امکان را به مدیریت ارشد خواهد داد تا بر روی یک بخش خاص جایی که هم افزایی روشنی وجود دارد، متمرکز شود تا اینکه بخش های مختلف را به طور هم زمان رصد کند.
 
*Jeff Bezos ، شرکتAmazon
شرکت Amazon- شرکت محاسبه ابری و تجارت الکترونیکی آمریکایی- که جایگاه قدرتمندی در صنعت کشتیرانی برعهده دارد، عمدتا به دنبال کنار گذاشتن روش های قدیمی تجارت و هدایت شرکت های تجارت الکترونیکی به سمت کارآمدی و شفافیت بیشتر برای تجارت محموله های کارگو است.
با توجه به شهرت Bezos مدیرعامل Amazon برای ریسک پذیر بودن و اشتیاق به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات سخت و دشوار، وی می تواند نقش خیلی پررنگی را در صنعت کشتیرانی بر عهده گیرد.
Amazon معتقد است، تکنولوژی می تواند بسیاری از ناکارآمدی ها در صنعت کشتیرانی را حذف کند.
نکته مهم اینکه، در تعیین مقرون به صرفه ترین نرخ کرایه حمل کشتیرانی باید بر جمع آوری داده ها و تحلیل ها تکیه داشت، دو  فاکتوری که Amazon در انجام آن تبحر لازم را دارد. Amazon نیز مانند بقیه حمل کنندگان به دنبال کارآمدی های بیشتر در زنجیره عرضه لجستیک است، به طوری که کاهش هزینه های معامله مختلف شامل هزینه های رزور و کاغذبازی های اداری و دولتی را به ارمغان آورد.
 
*Klaus-Michael Kühne, مدیر شرکت حمل و نقل بین المللی Kuehne+Nagel هامبورگ آلمان
Klaus-Michael Kühne، مردی ساکت اما قدرتمند در پشت بزرگترین فورواردر کالا Kühne + Nagel است.
Klaus-Michael Kühne, کسی که ثروتش بیش از ده میلیارد دلار برآورد می شود، سهام چشم گیری را در کشتیرانی هاپاگ لوید -غول کشتیرانی آلمان و مستقر در هامبورگ- در اختیار دارد.
در حال حاضر، کشتیرانی هاپاگ لوید پنجمین خط بزرگ کانتینری جهان است و پس از ادغام با کشتیرانی UASC اتحادیه عرب نقش برجسته ای در درون ائتلاف THE بر عهده دارد.
وی در حالی که پا به سن هشتاد سالگی می گذارد، تمامی تلاش و توان را برای حفظ منافع خود در کشتیرانی آلمان به کار میگیرد.
 
*Rolf Habben Jansen کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان 
در سال 2017 میلادی، Rolf Habben Jansen مدیر عامل کشتیرانی هاپاگ لوید شدیدا درگیر حفظ موقعیت کشتیرانی خود در بین پنج خط کشتیرانی برتر جهان بود.
به خطر افتادن این موقعیت را نمی توان مربوط به قصور یا کوتاهی از سوی هاپاگ لوید دانست، بلکه روند مستمر و پیوسته ادغام و کسب مالکیت که در صنعت کشتیرانی کانتینری جریان دارد، عامل تهدید کننده به شمار می آید.
ناگفته نماند، به دنبال ادغام با کشتیرانی USAC، کشتیرانی هاپاگ لوید شاهد یک روند افزایشی در حجم جابجایی و درآمد درسه ماه سوم سال گذشته بود.
افزون بر این، هاپاگ لوید هیچ برنامه ای برای بازگشت به یاردها ندارد، چرا که سفارش ساخت شناور جدید تنها بار بدهی این کشتیرانی را افزایش خواهد داد. مدیر عامل کشتیرانی هاپاگ لوید بر این باور است که ناوگان گسترش یافته شامل تناژ مدرن و کارآمد که به دنبال ادغام با کشتیرانی UASC به ارمغان آورده شده، پاسخگوی نیاز این کشتیرانی برای چند سال آینده خواهد بود.
 
*خانواده Grimaldi، گروه Grimaldi
Gianluce و Emanuele Grimaldi یکی از موفق ترین امپراتوری های کشتیرانی در اروپا را ریاست می کنند، یک گروه متنوع و البته کاملا متمرکز در تجارت کشتی های رو-رو است. 
حیطه فعالیت شامل کشتی های باری و مسافربری، کشتی های حمل خودرو، عملیات بندری و لجستیک است، اما با این وجود، این فعالیت ها تنها در درون بخش انتخاب شده گروه Grimaldi و اغلب متمرکز در اروپا، مناطق آتلانتیک شمالی و جنوبی انجام می گیرند.
Grimaldi شرکت های متعددی را در طول سال ها شامل Atlantic Container Line، Finnlines و Minoan Lines خریداری کرده است، سپس مدل تجارت Grimaldi که بر پایه سهم بالا و استقراض محدود بانکی می چرخد، را به کار برد.
طی ده سال گذشته، ارزش گروه به دوبرابر افزایش یافته است در حال حاضر، حجم معاملات گروه مذکور در حدود سه میلیارد و 400 میلیون دلار برآورد می شود.
لازم به ذکر است: این گروه مالکیت 114 فروند شناور و نیروی کار یک هزار و 300 نفری را در اختیار دارد، علاوه بر این، در 120 بندر در 50 کشور دنیا فعالیت دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار