۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
نسبت به مدت 10 ماه مشابه سال قبل:

تردد شناورها در استان بوشهر48 درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در 10 ماه امسال بیش از دو هزار و327 شناور در آبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر تردد کرده‌‌اند که نسبت به 10 ماه سال قبل 48 درصد افزایش دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۸۴۴۳
تردد شناورها در استان بوشهر48 درصد افزایش یافت
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد مهدی بنچاری با بیان اینکه استان بوشهر در صدور گواهینامه دریایی رتبه نخست را در کشور دارد، اظهار داشت: با صدوربیش از 16 هزار گواهینامه دریایی دربوشهر، این استان دارای رتبه نخست کشوری در این عرصه است.
وی با بیان اینکه 10 هزار و 400 شناور در بنادر استان بوشهر به ثبت رسیده است، افزود: این میزان 42 درصد حجم شناورهای ثبتی کشور است و پس از آن بنادر هرمزگان و خوزستان قرار گرفته است که 54 درصد آن فعال است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افزایش صادرات کالا از بنادر استان بوشهر به قطر گفت: در سال گذشته صادرات کالا به قطر16 هزار و 900 تن کالا بوده که امسال با توسعه زیرساخت‌های  در بندردیر، در 11ماه اخیر 195 هزار تن کالا به قطر صادر شده که بیش از 10 برابر رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
بنچاری با اشاره به برنامه های آتی در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: در دهه فجر سه پروژه بزرگ بندری با اعتبار 32 میلیارد تومان ،عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی افزود: از جمله این پروژه‌ها شامل لایه‌روبی پیشانی اسکله مجتمع بندری نگین با اعتبار 210 میلیارد ریال، عملیات اجرایی بندر گناوه با اعتبار 90 میلیارد ریال و دیوارکشی استحصال شده در بندر دیلم با اعتبار 20 میلیارد  ریال از مهمترین پروژه‌هایی است که در کنار سایر پروژه‌های خرد انجام می‌شود.
مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین پروژه‌هایی که تا دو هفته آینده مجری آن انتخاب می‌شود، تاسیسات زیربنایی جزیره نگین بوشهر با اعتبار 800 میلیارد ریال است که طی آن راه‌ها و کانال‌های تاسیساتی و مسیرهای در 200 هکتار پس‌کرانه بندر نگین، تامین برق، لایه‌روبی پای اسکله، جاده و پل دسترسی به موازات صدرا انجام می‌شود.
بنچاری یادآور شد: در سنوات گذشته در بخش توسعه زیرساخت‌های اطفاء حریق خشکی، فعالیت‌های خوبی انجام شده اما برای اطفاء حریق دریایی مشکلاتی وجود داشته که امسال 70 میلیارد ریال برای خرید شناورهای آتش‌خوار در نظر گرفته‌ شده است که در اطفاء آتش‌سوزی بندر محمدعامری در ماه گذشته با حضور یک آتش‌خوار تازه خریداری شده از این محل، شاهد مهار اولین آتش‌سوزی یک شناور پس از حریق بودیم.
وی با اعلام این که امسال 287 نفر در سوانح دریایی استان بوشهر نجات یافته اند، بیان کرد: در سال جاری، 54 شناور دچار حادثه شدند که با وجود 6 مرکز امداد و نجات دریایی در استان و 11 ایستگاه مخابراتی موجود، توانستیم 287 نفر را از مرگ حتمی نجات دهیم.
مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر از افزایش تردد شناورها در آبهای این استان خبرداد و  تصریح کرد: در 10 ماه امسال بیش از دوهزارو 327 شناور در آبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر تردد کرده‌‌اند که نسبت به 10 ماه سال قبل 48 درصد افزایش دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار