۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

اعتبارات محیط زیست دریایی ناچیز است

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فقدان اعتبارات سبب شده تا با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص، محیط بان دریایی و... مواجه باشیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۴۴۰
اعتبارات محیط زیست دریایی ناچیز استپروین فرشچی در گفتگو با خبرنگار مانا به خلاء های موجود در راستای حفاظت از مناطق ساحلی و دریایی از سوی معاونت محیط زیست دریایی اشاره کرد.
وی افزود: عدم ارزش گذاری منابع زیستی، فقدان استانداردهای زیست محیطی منطقه ایی و نیز عدم حل تعارضات و تناقضات ساکنان حاشیه مناطق تحت مدیریت با محیط زیست از جمله این خلاء ها محسوب می شود.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: همچنین فقدان تأسیسات زیربنایی حفاظت از محیط زیست دریایی و عدم هماهنگی فرابخشی بین سازمان ها و ارگان های دولتی استفاده کننده از دریا را از دیگر خلاء های موجود عنوان کرد.
وی به بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به امورات اجرایی و تحقیقاتی محیط زیست دریایی بسیار ناچیز است، اظهار داشت: همچنین نبود اعتبارات سبب شد تا با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص، ناخدا و محیط بان دریایی مواجه باشیم.
معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد مذکور پایین بودن سطح شناخت، باور و فرهنگ زیست محیطی در سطوح مختلف جامعه از دیگر مشکلات پیش روی محیط زیست دریایی و ساحلی محسوب می شود.
وی در ادامه با اشاره به برخی  اقدامات انجام شده  از سوی معاونت  دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در راستای حفاظت از مناطق ساحلی در شمال و جنوب کشور، اظهار داشت: به روز رسانی گزارش های مناطق تحت مدیریت و تالاب های بین المللی ساحلی ـ دریایی از دیگر اقدامات سازمان  در راستای حفاظت از محیط زیست دریاها و سواحل محسوب می شود.
فرشچی بازنگری مناطق موجود و معرفی مناطق جدید دارای ارزش حفاظتی به عنوان مناطق حفاظت شده ساحلی- دریایی را اقدامی مهم از سوی محیط زیست به منظور حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست دریاهای شمالی و جنوبی کشور عنوان کرد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست  به بررسی طرح سازمان منطقه آزاد اروند رود درباره مهارشورزایی از سوی سازمان محیط زیست وهمچنین از بررسی و اظهار نظر درباره شرح خدمات اطلس امنیت آبی کشور خبر داد.
وی در ادامه اذعان داشت: تصرفات صورت گرفته در مناطق چهارگانه تحت مدیریت ساحلی و دریایی کشور در شمال و جنوب از سوی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شده است.
فرشچی به شرکت کارشناسان معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در جلسات و تهیه گزارش همکاری فی مابین اتحادیه اروپا و ایران درباره آب و دریا اشاره کرد و گفت: این اقدام تاثیر بسیار مثبتی در حفاظت بیشتر از مناطق ساحلی و دریایی کشور خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار