۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

پیگیری واردات ملوانی در بندر اروندکنار

نماینده آبادان و عضو فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی از پیگیری صدور مجوز واردات ملوانی یا ته لنجی در بندر اروندکنار خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۴۲۹
پیگیری واردات ملوانی در بندر اروندکنار
عامر کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:خوشبختانه با پیگیری های ثمربخشی که در باره واردات کالای ته لنجی در بندر اروندکنار و از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی داشتیم به زودی کمیسیون اقتصادی دولت در این باره مصوبه ای خواهد داشت تا شاهد رونق بنادر از جمله بندر اروندکنار باشیم.
وی با اشاره به اینکه واردات کالای ته لنجی قطعا" می تواند رونق اقتصادی برای ساکنان بندر اروندکنار داشته باشد افزود: واردات کالای ته لنجی هم اکنون به یکی از جاذبه های تجاری و اقتصادی بنادر خوزستان تبدیل شده و سالانه میلیون ها گردشگر برای خرید کالای ته لنجی به بنادر خوزستان سفر می کنند ، بنابراین معتقدم صدور مجوز واردات کالای ته لنجی حق مردم بندر اروندکنار است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی مجوز واردات قطعی از بندر اروندکنار با هدف حذف بروکراسی زائد اداری صادر می شود.
کعبی با بیان اینکه موضوع تجاری شدن بندر اروندکنار یکی از مصوبات نشست شورای اداری شهرستان آبادان بود که با حضور استاندار خوزستان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در فروردین ماه امسال در آبادان به تصویب رسید افزود: بر این اساس، گمرک جمهوری اسلامی متعهد شده بود تا در این باره مجوز واردات قطعی را صادر کند ضمن آن که اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز متعهد به ایجاد و ساماندهی زیرساخت های مورد نیاز برای شروع فعالیت ها از بندر اروندکنار شده بود.
وی گفت:با رایزنی هایی که از طریق بنادر و دریانوردی استان خوزستان و نیز ناظر گمرکات استان در نشستی با معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران ، درباره بندر اروندکنار گفتگوهایی انجام و قرار شد تا هرچه سریع تر مجوز تجاری شدن بندر اروندکنار از سوی گمرک جمهوری اسلامی صادر شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آغاز عملیات ساخت و فعال کردن سوله های انبار گمرکی در بندر اروندکنار از جمله تعهداتی است که با هماهنگی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان قرار شد در این بندر و به منظور رونق بخشی به تجارت دریایی در این شهر انجام شود.
بندر اروندکنار یکی از بنادر کوچک خوزستان در نزدیکی دهانه آبراه اروندرود واقع شده و فعالیت خود را دریک دهه اخیر شروع کرده است. این بندر محل اجرای عملیات غرورآفرین والفجر 8 در 20 بهمن ماه 1364 بود که منجر به تصرف بندر فاو عراق شد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار