۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

راه اندازی یک سامانه بندری در بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی سامانه مدیریت شناسه واریز و خدمات مشتریان سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر کشور خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۸۴۲۸
راه اندازی یک سامانه بندری در بنادر کشور
به گزارش مانا، محمد راستاد با اشاره به راه اندازی سامانه مدیریت شناسه واریز و خدمات مشتریان سازمان بنادر و دریانوردی (PIMACS) همزمان با ایام دهه فجر در بنادر کشور گفت: سیستم پیمکس این امکان را فراهم می کند تا فرآیندهای مالی و گزارش گیری سازمان بنادر دقیق تر و سریع تر انجام شود.
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه مدیریت شناسه واریز در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مشتریان و خدمات دهندگان بندری است، افزود: این سازمان در صدد است تا فرآیند هوشمند سازی در بنادر کشور پیاده سازی شود، از این رو راه اندازی سامانه یاد شده یک حلقه بسیار مهم برای رسیدن به این هدف است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با برشمردن ویژگی های سامانه مدیریت شناسه واریز و خدمات مشتریان، تصریح کرد: استفاده از فناوری های جدید و امکاناتی که به بهبود امور در سازمان بنادر کمک می کند، در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید براهمیت شفافیت عملیات مالی سازمان بنادر اظهار داشت: سامانه "پیمکس" با هدف شفافیت و انضباط مالی، سرعت دهی به عملیات بانکی و برخط بودن واریزی ها، ابتدا به صورت آزمایشی در بندر امیرآباد نصب و راه اندازی شد و بنابراعلام مدیرکل امور مالی سازمان بنادر، این سیستم به مناسبت دهه فجر درتمامی بنادر شمالی و جنوبی کشور نصب و راه اندازی می شود.
 
پرداخت تنها با یک کارت
حمیدرضا آبایی مدیرکل دفترفناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر دراین باره گفت: با نصب سامانه پیمکس، منشاء هرگونه واریزی در سازمان بنادر مشخص خواهد بود. لذا هرفردی، درهر مقطعی، بخواهد واریزی در سازمان بنادر داشته باشد باید از این سامانه استفاده کند.
به گفته وی، راه اندازی سامانه مدیریت شناسه واریز و خدمات مشتریان گام بزرگی در عینیت بخشی به کارهای سازمان بنادر است.
آبایی اظهار داشت: "پرداخت تک کارتی" از دیگر مزیت های راه اندازی سامانه مدیریت واریز به حساب است و دیگر نیاز نیست مشتریان برای انجام واریزی ها به بندر مراجعه کنند و حساب های مختلف داشته باشند؛ چرا که سامانه پیمکس از طریق اینترنت تا هفت عملیات صورت حساب را می تواند پشتیبانی کند و البته قابلیت افزایش این تعداد را دارد.
 
واسطه بین مشتری و سازمان بنادر به طور کامل حذف می شود
همچنین لقمان پارسی نیا مدیرکل امور مالی گفت: سیستم پیمکس به استناد ماده ۱۷ قانون برنامه ششم توسعه و در راستای شفافیت و برخط کردن عملیات بانکی در سازمان بنادر راه اندازی شده است. این موضوع انقلابی در سیستم درآمدی سازمان بنادر است. با اجرای این سامانه، واسطه بین مشتری و سازمان بنادر به طور کامل حذف می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار