۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

پهلوگیری بیش از سه هزار شناور در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از رشد 10 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۸۴۲۲
پهلوگیری بیش از سه هزار شناور در بندر شهید رجایی
به گزارش مانا اله مراد عفیفی پور با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی ترانزیت غیرنفتی طی ۱۰ ماهه سال جاری، اظهار داشت: از آغاز سال ۹۶ تا ابتدای بهمن ماه سال جاری، در مجموع ۷۱ میلیون و ۲۵۵هزار و ۳۷۷ تن کالای نفتی وغیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال گذشته، دارای۱۰ درصدی رشد بوده است.
وی افزود: در این بندرطی این مدت، ۴۸ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۷۲۰ تن کالاهای غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که این عملیات دارای ۱۲ درصد افزایش بوده است. علاوه بر این، ۲۲ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۶۵۷ تن به فرآورده های نفتی با رشد پنج درصدی اختصاص دارد.
 
صادرات فرآورده نفتی به مرزهفت میلیون تن رسید
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به تشریح آمارعملیات بندری در زون نفتی این منطقه ویژه اقتصادی (بندر خلیج فارس) پرداخت و گفت: از آغاز سال جاری تا آخر دی ماه، شش میلیون و ۵۹۱ هزار و ۲۳۴ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، ۱۳میلیون و ۵۶۴هزار و ۳۰۶ تن کابوتاژ، ۴۳ هزار و ۱۳۵ تن فرآورده نفتی ترانزیت و دو میلیون و ۵۲۲ هزار و ۹۸۲ تن نیز وارد بزرگترین بندر بازرگانی ایران شد.
 
افزایش ۱۰درصدی صادرات غیرنفتی
عفیفی پور میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در کانونی ترین بندر بازرگانی ایران را ۳۱ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۴۷ تن با رشد مثبت۱۰ درصدی اعلام کرد و افزود: طی این دوره زمانی، رقمی بالغ برهشت میلیون تن کالای غیرنفتی با رشد دو درصدی از طریق این بندر وارد و بیش از ۴۸ هزار تن نیزکابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.
 
رونق ترانزیت غیرنفتی روی خط صعود
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی را بالغ بر چهارمیلیون و ۵۳۵ هزار و ۳۸۸ تن با افزایش ۲۶ درصدی اعلام کرد.
 
رشد ۶۰ درصدی ترانشیپ در بندر کانونی ایران
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ کالاهای غیرنفتی شامل حجمی بالغ بر دو میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۱۴ تن نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به انجام رسید که نسبت به سال گذشته، با ۶۰ درصد افزایش رو به رو بود.
عفیفی پور در پایان از پهلوگیری سه هزار و ۲۹۷ فروند کشتی و شناورهای دریایی در طی ۱۰ ماهه سال سخن به میان آورد و گفت: دو هزار و ۷۶۷ فروند از این شناورها، بالای هزار تن و ۵۳۰ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار