۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

بازداشت 22 صیاد خارجی در آبهای سرزمینی ایران

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی این فرماندهی ضمن توقیف پنج فروند شناور خارجی که در حال صید و صیادی غیرقانونی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بودند، 22 صیاد را بازداشت کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۴۱۱
بازداشت 22 صیاد خارجی در آبهای سرزمینی ایران
سردارعبدالله نظرپوردر گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توقیف پنج فروند شناور خارجی و بازداشت 22صیاد درحال صید و صیادی غیرقانونی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران از سوی ماموران مرزبانی و دریابانی خوزستان، گفت: شناورهای خارجی پس از توقیف به یکی ازپایگاههای دریابانی هدایت شده و تحت بازجویی قرار گرفتند.
وی بدون اشاره به ملیت صیادان خارجی بازداشتی اظهار کرد: این شناورها به صورت غیرقانونی وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده و در صیدگاههای ایران در خلیج فارس مشغول صید و صیادی بودند که ماموران دریابانی از فعالیت غیرمجاز آنان جلوگیری کرده، ادوات و آلات صیادی آنان را ضبط کردند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه تا تکمیل بازجویی ها از صیادان خارجی، آنها در بازداشت خواهند بود، افزود: آزادی صیادان بازداشتی با حکم قضایی صورت خواهد گرفت.
این نخستین بار است که صیادان کشورهای بیگانه در صیدگاهها و آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس در حال صید و صیادی دستگیر می شوند. محدوده فعالیت صیادان خوزستانی، در محدوده آبهای شمال غرب خلیج فارس واقع شده است. 
برچسب ها: شناور قاچاق صید
ارسال نظرات
آخرین اخبار