۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

سهم 38 درصدی کشتیرانی دریای خزر در واردات بندر امیرآباد

مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد از سهم 38 درصدی کشتیرانی دریای خزر در واردات بندر امیر آباد در 10 ماه سال جاری خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۸۴۰۷
سهم 38 درصدی کشتیرانی دریای خزر در واردات بندر امیرآباد
سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به واردات دو میلیون و230 هزار تن کالا به بندرامیرآباد از رشد 66 درصدی واردات این بندر در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: غلات، آهن، کک و چوب از جمله مهمترین کالاهای وارداتی به این بندر در 10 ماهه سال جاری بود.
وی افزود: سهم کشتیرانی دریای خزر درحمل واردات بندر امیرآباد نزدیک به 38 درصد بوده است.
مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد با اشاره به صادرات این بندر خاطر نشان کرد: صادرات این بندر تا به امروز 358 هزار تن بوده که مصالح ساختمانی همچون سنگ، سیمان بصورت جامبو بگ، شیرآلات و... نیز مرکبات از جمله کالاهای صادراتی این بندر بودند که 33درصد این کالا ها از سوی کشتیرانی دریای خزر حمل شده است.
رضوانی درباره نوع کالاهای صادراتی ادامه داد: در سال گذشته کلینکر حجم بالایی از صادرات این بندر را تشکیل می داد که به نوعی خام فروشی بوده اما در سال جاری صادرات گاز بوتان در اولویت محصولات صادرات این بندر قرار گرفت. در سال جاری این محموله به آستراخان روسیه و بندرآکتائو قزاقستان صادر شد.
وی در پایان تصریح کرد: در سال گذشته در بندر نکا هیچ خدمات سوآپ انجام نمی شد اما امسال با مجوز دولت امکان عملیات سوآپ امکان پذیرشد و 341 هزار تن عملیات سوآپ انجام گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار