۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

امسال، 27 هزار تن میگوی پرورشی تولید شد/ آغاز برنامه ریزی ها برای تولید میگو در سال 97

معاون وزیر جهاد کشاورزی از انجام برنامه ریزی برای مولد سازی و تکثیر میگو در سال زراعی 97 خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۳۸۵
امسال، 27 هزار تن میگوی پرورشی تولید شد/ آغاز برنامه ریزی ها برای تولید میگو در سال 97دکتر حسن صالحی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت تولید میگوی پرورشی، اظهار داشت: تولید میگوی پرورشی کشور در سال زراعی 1396 در پایان عملیات برداشت میگو در استان های سیستان و بلوچستان از سطح 406 هکتار هزار و 25 تن، در خوزستان از سطح 266.4 هکتار 854 تن و گلستان از سطح 514.3 هکتار هزار و 690 تن بوده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: همچنین در استان بوشهر از سطح 4412.2 میزان 13 هزار و 434 تن و میزان سطح زیرکشت در استان هرمزگان 3660.8 هکتار هشت هزار و 19 تن برداشته داشته است.
وی خاطرنشان ساخت: در مجموع برداشت 27 هزار تن میگو از سطح بیش از هفت هزار و 582 هکتار مزارع پرورش میگوی کشور تا پایان آذر ماه سال جاری نسبت به سال گذشته دراین تاریخ، تولید میگوی پرورشی کشور حدود 59 درصد افزایش داشته است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین از انجام برنامه ریزی برای مولد سازی و تکثیر میگو در سال زراعی 1397 خبر داد.
وی اظهار داشت: بدین منظور انجام عملیات مولد سازی و در نهایت تامین بچه میگوی سال زراعی 1397 پیش بینی و به مراکز مولد سازی استان های بوشهر، گلستان و سیستان و بلوچستان در جهت اجرایی شدن منتقل شده است.
دکتر صالحی همچنین در خصوص اقدامات شیلات در بخش حمایت های دولتی، بیان داشت: درخصوص حمایت های دولت از پرورش دهندگان میگو، درخواست متقاضیان سرمایه گذاری در امر تکثیر و پرورش میگو در استان های میگو پرور بررسی و به منظور همکاری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در این خصوص جهت صدور مجوزهای مربوط انجام شده است.
وی در ادامه گفته های خود بر تدوام حمایت سازمان شیلات ایران از اذعان داشت: در ضمن متقاضیان برای دریافت درخواست تسهیلات اعتباری به مرجع و متولی مربوطه در سازمان شیلات ایران جهت انعکاس به بانک های عامل معرفی شده اند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی به اقدامات شیلات در رفع مشکلات بیمه تولید کنندگان میگو، اشاره و عنوان کرد: اعلام هزینه کرد تولید لارو و محصول تولیدی میگو پرورشی به صندوق بیمه محصولات کشاورزی و شناسایی گلوگاه های عدم رغبت پرورش دهندگان و تکثیر کنندگان میگو به بیمه کردن محصول خود را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شیلات اعلام کرد.
وی همچنین به بررسی شرایط اعلامی صندوق بیمه محصول کشاورزی در خصوص مدیریت مزرعه و انعکاس نظرات دفتر و استان ها بخش خصوصی به صندوق بیمه محصول کشاورزی از طریق مرجع مربوطه به عنوان اقدام دیگر شیلات در رفع مشکلات بیمه تولید کنندگان میگو اشاره کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، بیان داشت: همچنین پیگیری و حل مشکل بیمه محصول میگو به نام سرمایه گذار در استان سیستان و بلوچستان طی سال جاری ، مکاتبات متعدد با صندوق بیمه محصول کشاورزی درخصوص اجرای بیمه تمام خطر آبزیان و نیز مکاتبات متعدد با صندوق بیمه محصول کشاورزی درخصوص کاهش تعرفه بیمه گذار و افزایش سهم دولت به دلیل نقش حمایتی صندوق بیمه محصول کشاورزی در این خصوص صورت گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار