۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

بزرگترین هاب کشتیرانی کانتینری اروپا هوشمند می شود

بزرگترین هاب کشتیرانی کانتینری اروپا با همکاری غول تکنولوژی جهان تصمیم به ایجاد یک بندر هوشمند و یکپارچه جهت فراهم آوردن بستری برای کشتیرانی اتوماتیک، گرفته است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۳۸۲
بزرگترین هاب کشتیرانی کانتینری اروپا هوشمند می شود
به گزارش گروه بین الملل مانا اداره بندر روتردام هلند و شرکت پیشگام مشاوره ای IT و تکنولوژی کامپیوتر چند ملیتی مستقر در نیویورک آمریکا (IBM ) در حال همکاری برای ایجاد یک بندر هوشمند و یکپارچه جهت فراهم آوری بستری برای کشتیرانی اتوماتیک هستند.
این گزارش ادامه داد: بندر روتردام و IBM همکاری مشترکی را بر روی ابتکار دیجیتالی شدن در بازه زمانی چند ساله با هدف تغییر دادن محیط عملیاتی بندر مذکور با استفاده از اینترنت اشیاIoT آغاز کرده اند.
این ابتکار هم چنین کل بندر روتردام با مساحت 42 کیلومتر را برای میزبانی کشتی های هوشمند یکپارچه و حتی کشتیرانی اتوماتیک در آینده، آماده خواهد کرد.
یکی از مقامات بندر روتردام در این باره گفت: توسعه اپلیکیشن داشبور متمرکز که هیدرو زمان واقعی، سنسور آب و هوا و داده های ارتباطات را جمع آوری، پردازش و سپس از طریق پلتفرم اینترنت اشیا IBM تحلیل خواهد کرد، نخستین گام برای آغاز کار به شمار می آید. این می تواند موج جدیدی از مدیریت ترافیک کارآمدتر و امن تر در بندر را به وجود آورد.
لازم به ذکر است: بندر روتردام بیش از 461 میلیون تن کارگو و بیش از 140 هزار شناور را سالانه مدیریت می کند، پیش از این، بندر مذکور متکی به ارتباط رادیویی وراداری سنتی بین کاپیتان ها، سکانداران کشتی، اپراتورهای ترمینال، کشتی های یدک کش و بقیه بخش ها برای اتخاذ تصمیم های حیاتی در مورد عملیات بندری بوده است.
در ادامه این گزارش آمده است: سنسورها چندین جریان داده در مورد جزر و مد و جریانات هوا، دما، سرعت باد، سطوح آب، دسترسی اسکله و میدان دید را جمع آوری خواهد کرد.
این داده از سوی تکنولوژی های اینترنت اشیا مبتنی بر کلود IBM مورد تحلیل قرار می گیرد و تبدیل به اطلاعاتی خواهد شد که بندر روتردام می تواند از آن برای تصمیم گیری های خود استفاده کند، تصمیم گیری هایی که زمان انتظار را کاهش می دهد و زمان های بهینه برای ورود کشتی ها به اسکله، بارگیری و تخلیه را تعیین کند، هم چنین زمانی که کشتی ها قادر به استفاده از فضای موجود هستند را نیز مشخص کند.
برای مثال، بر اساس سطوح امواج، بندر روتردام قادر به پیش بینی بهترین زمان برای پذیرش یک کشتی و اعزام آن خواهد بود، البته با تضمین اینکه حداکثر میزان کارگو در عرشه بارگیری شده است.
این گزارش در پایان نوشت: به همراه این ابتکار جدید، اپراتورها قادر به دیدن عملیات تمامی بخش های مختلف به طور هم زمان هستند که کارآمد تر شدن روند عملیات در بندر را به همراه دارد، افزون بر این، شرکت های کشتیرانی و بندر روتردام شاهد صرفه جویی زمانی یک ساعته  برای پهلوگیری خواهند بود که پس انداز مالی 80 هزار دلاری را نیز به ارمغان می آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار