۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

کشتی‎ سازی ژاپن رقیب خود را می‎ خرد

بزرگترین کشتی ‎سازی ژاپن موسوم به Imabari شرکت کشتی‎ سازی Minaminippon را خریداری می کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۸۳۷۹
کشتی‎ سازی ژاپن رقیب خود را می‎ خردبه گزارش گروه بین الملل مانا، کشتی‎سازی Imabari ژاپن که بزرگترین کشتی‎سازی این کشور است از خرید رقیب خود در این کشور با نام تجاری کشتی‎سازی Minaminippon در تاریخ اول آوریل 2018 خبر داد.
بر اساس این گزارش خرید شرکت کشتی سازی Minaminippon که در ساخت و تعمیر شناورهای خودروبر و نفتکش تبحر دارد، ظرفیت تولید و توانایی رقابت بین المللی شرکت کشتی سازی Imabari را افزایش خواهد داد.
این گزارش ضمن اشاره به درآمد سالانه کشتی سازی Minaminippon ادامه داد: درآمد این شرکت سالانه به 180 میلیون دلار می رسد و دو شرکت کشتی سازی و مهندسی MOL و خطوط کشتیرانی MOL سهامداران آن هستند.
طی یک سال گذشته رقابت شدید بین کشتی سازان چین و کره، ایجاد اتحادهایی را در این حوزه به همراه تغییراتی در عملیات کشتی سازی های ژاپن به همراه داشت.
در همین راستا، شرکت کشتی سازی کاوازاکی ژاپن اعلام کرد که تصمیم دارد عملیات کشتی سازی خود را به چین منتقل کند تا ضمن کاهش تولید در ژاپن، ظرفیت تولید را در واحد دالیان که با شرکت کشتیرانی کاسکو چین مشترک است افزایش دهد.
شایان ذکر است، شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی در ماه ژوئن سال گذشته میلادی با هدف ایجاد یک ائتلاف تجاری با شرکت کشتی سازی Oshima به توافق رسید. نیز شرکت کشتی سازی میتسوبیشی برای تشکیل یک اتحاد تجاری کشتی‎سازی با شرکت کشتی سازی اوشیما به توافق رسید که به موجب آن طراحی شناورهای جدید و فناوری‎ های آنها، استاندارد سازی طراحی، ساخت و به اشتراک گذاری ابزارها و تجهیزات در اولویت قرار می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار