۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
رئیس مرکز رشد فناوری خلیج فارس بوشهر:

مرهم سوختگی از سم خیار دریایی در بوشهر تولید شد

رئیس مرکز رشد فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: پژوهشگران و محققان این مرکز با استفاده از سم خیار دریایی که نوعی آبزی خلیج فارس است مرهم ضد سوختگی تولید کردند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۸۳۶۰
مرهم سوختگی از سم خیار دریایی در بوشهر تولید شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمود نفیسی با اشاره به فعالیت مرکز رشد فناوری خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: مرکز رشد فناوری خلیج فارس بوشهر فعالیت های تحقیقاتی خود را بر روی دریا و فعالیت های بوم شناسی آبزیان و محیط زیست انجام می دهد.
وی با اشاره به تولید پماد ضد سوختگی از خیار دریایی خلیج فارس بیان کرد: مرکز تحقیقاتی رشد فناوری خلیج فارس از سم خیارهای دریایی پمادهای ضد زخم و سوختگی تولید کرده که در آزمایش اولیه چهار برابر بیشتر و زودتر از بهترین پمادهای موجود در بازار در التیام بخشی و بهبودی زخم ها و سوختگی ها موثر است.
رئیس مرکز رشد فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: هم اکنون در مرکز تحقیقاتی رشد فناوری خلیج فارس بوشهر آبزی به نام خیار دریایی که در بدن خود دارای سم 'ساپونین' است، پرورش داده می شود.
نفیسی تصریح کرد: این سم که بصورت خام از این جانور دریایی گرفته می شود، دارای خواص دارویی ضد باکتریایی، قارچ، آنتی اکسیدان و ضد سرطان است. 
وی بیان کرد:خیارهای دریایی یک غذای آسیایی است در فرمولاسیون داروهای سنتی در شرق آسیا برای درمان آسم، فشار خون بالا، رماتیسم و آنمی استفاده می‏‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار