۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

توقیف محموله قاچاق کالا در مسیر حرکت به بندر خرمشهر

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک محموله بزرگ قاچاق کالا در آبراه اروندرود و در مسیر حرکت به سمت بندرگاه خرمشهرخبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۳۲۷
 توقیف محموله قاچاق کالا در مسیر حرکت به بندر خرمشهر
سردارعبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: دریابانان پایگاه دریابانی آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آبراه اروندرود، در یک عملیات برنامه ریزی شده، موفق شدند یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد بندر خرمشهردر حرکت بود شناسایی و متوقف کنند.
وی افزود: ماموران دریابانی در بازرسی از این شناور، 15هزار متر رول پتو که بدون مجوز قانونی از کشورامارات متحده عربی بارگیری شده را کشف کردند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به دستگیری 6 متهم به واردات کالای قاچاق، ارزش ریالی این محموله قاچاق را هفت میلیارد و 500میلیون ریال عنوان کرد.
سردارنظرپور بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق سازمان یافته با هدف ریشه کنی قاچاق کالا تاکید کرد.
در سال جاری ماموران دریابانی خوزستان، با اجرای دهها عملیات جستجو و بازرسی از آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل استان بیش از 115میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را کشف و توقیف کردند. انواع لوازم خانگی و سرمایشی، کالاهای صوتی تصویری، لوازم آشپرخانه، قطعات خودرو، لاستیک، مواد غذایی و کنسروجات و انواع نوشیدنی ها، چای، برنج و سوخت از جمله کالاهای مکشوفه قاچاق در آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس بوده است.
مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه قاطع و مستمر با قاچاق سازمان یافته کالا با هدف صیانت از نیروی کار و حمایت از تولید داخلی تاکید کرده اند. استان خوزستان با 500کیلومتر ساحل همواره در معرض ورود کالای قاچاق از کشورهای حوزه خلیج فارس بخصوص امارات متحده عربی به کشور بوده است. 
برچسب ها: شناور قاچاق
ارسال نظرات
آخرین اخبار