۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

رشد چهار درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در 10 ماه نخست امسال بیش از 21 میلیون تن کالای غیرنفتی از بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش را نشان می دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۳۲۵
رشد چهار درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بندر امام
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس  با اشاره به اینکه در 10 ماه نخست امسال بیش از21 میلیون تن کالای غیرنفتی از بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش نشان می دهد، گفت: در مجموع 10 ماه منتهی به دی ماه سال جاری ۳۷ میلیون و ۲۷۴ هزار تن انواع کالاهای نفتی وغیرنفتی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شده است.
وی، میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی این بازه زمانی را ۱۵ میلیون و ۶۲۶ هزار تن بیان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد دو درصدی را نشان می دهد.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی با اشاره به جایگاه برتراین مجتمع بزرگ بندری در ترانزیت فرآورده های نفتی در سطح کشور گفت: با ترانزیت بیش از دو میلیون تن انواع فرآورده های نفتی از مرز دریایی این مجتمع بندری، میزان ترانزیت این محمولات با رشد ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رسیده است که این مهم نشان از وجود زیرساخت ها و تجهیزات پیشرفته در پایانه های نفتی این مجتمع بندری برای پذیرش محموله های ترانزیتی فرآورده های نفتی از کشور همسایه دارد.
دریس همچنین تثبیت جایگاه بندرامام خمینی(ره) به عنوان بندرکانونی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در شمال خلیج فارس را روندی مستمر و رو به رشد برشمرد که در اثر فعالیت کشتی های کانتینری در این مجتمع بندری حاصل شده و از رشد ۱۸ درصدی جابجایی کالاهای کانتینری به میزان یکصد هزار و 890 TEU درپایانه کانتینری بندرامام خمینی(ره) خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان داشت: با جابجایی افزون بر ۲۲۴ هزار نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۳ درصد را رشد نشان می دهد.
بندرامام خمینی با ۱۱۰۴۴ هکتار وسعت و برخورداری از۴۰ پست اسکله و اتصال به بزرگراه ها و راه آهن سراسری کشور، پهناورترین بندر تجاری ایران است و نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی مورد نیازهموطنان ایفا می کند. این بندر مهم و استراتژیک دومین بندر بزرگ عملیاتی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان می باشد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار