۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
با لایروبی اروندرود و خروج مغروقه ها؛

تجارت در بنادر آبادان و خرمشهر رونق می یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: لایروبی و شناورسازی و خروج مغروقه ها از آبراه اروندرود، رونق تجارت و احیاء کامل کشتیرانی در بنادر آبادان و خرمشهر را بدنبال خواهد داشت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۳۱۹
تجارت در بنادر آبادان و خرمشهر رونق می یابد
به گزارش خبرنگارمانا، اسماعیل زمانی در همایش تجلیل ازصادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی منطقه گفت: پروژه لایروبی اروندرود تنها از عهده ایران خارج است و عراق باید از براساس قرارداد 1975الجزایر در لایروبی اروندرود مشارکت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه  ایران همچنان پیگیراجرای لایروبی اروندرود از طریق وزارت امور خارجه است، افزود: حیات منطقه آزاد اروند و بنادر خرمشهر و آبادان به لایروبی اروندرود و خروج مغروقه ها بستگی دارد.
زمانی با اشاره به تعلل مسئولان عراقی درلایروبی اروندرود خاطرنشان کرد: این تعلل قابل پذیرش نیست. با توجه به اینکه تعداد زیادی از مغروقه ها در مسیرتردد کشتی ها و شناورهای تجاری با اقدامات سازمان بنادر ودریانوردی در اروندرود خارج شده است، اما تا به امروز بیش از30 فروند شناور مغروقه در اروندرود وجود دارد.
زمانی با بیان اینکه لایروبی اروند می تواند تردد کشتی های اقیانوس پیما را تسهیل کند،اظهار داشت: حدود 40 سال است که اروندرود لایروبی نشده است واین یکی از موانع عدم توسعه کشتیرانی در سواحل جنوبی خوزستان است. بخشی از مناطق ساحلی خوزستان و بنادر خرمشهر و آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است. رژیم بعثی عراق در شهریور ماه 1359 با تهاجم همه جانبه به جمهوری اسلامی ایران، دهها فروند کشتی و شناور دریایی را در آبراه اروندرود غرق کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار