۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

توقیف محموله قاچاق در آبهای خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: دو محموله کالای قاچاق در مسیر بندر سجافی هندیجان توقیف و قاچاقچیان موفق نشدند کالای خود را به مقصد برسانند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۳۱۸
توقیف محموله قاچاق در آبهای خلیج فارس
سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: درراستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آبهای ساحلی خوزستان، دریابانان پایگاه دریابانی ماهشهر در دو رشته عملیات جداگانه موفق شدند دو فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس به مقصد بندر سجافی هندیجان در حرکت بود، شناسایی و متوقف کنند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این شناورها، 80 دستگاه یخچال، 75 دستگاه کولر گازی، 50 دستگاه جاروبرقی، 30 دستگاه مایکروفر و 30 دستگاه پنکه ایستاده که همگی قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشور امارات متحده عربی بارگیری شده بود کشف کردند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به دستگیری 12 متهم به قاچاق کالا در این رابطه گفت: ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق شش میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه شناورهای حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاههای دریابانی منطقه هدایت شدند، خاطر نشان کرد: متهمان به قاچاق کالا پس از تشیکل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
سردار نظرپورتصریح کرد: ماموران دریابانی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پاسداری از مرزهای جنوب غربی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. برخورد با ورود کالای قاچاق از طریق آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان به گونه ای بوده است که مسیرهای انتقال کالای قاچاق بسیار ناامن شده است.
به گفته وی امسال بیش از115میلیارد تومان کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط شده است. استان خوزستان با 500کیلومتر ساحل، همواره درمعرض پدیده شوم قاچاق کالا بوده است.
مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق سازمان یافته با هدف صیانت از نیروی کار ایرانی و ایجاد اشتغال تاکید کرده اند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار