۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

افزایش 89 درصدی درآمد عمومی گمرک امیرآباد

در 10 ماهه سال جاری، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 342 هزار و 258 تن به ارزش 17 میلیون و 557 هزار دلار بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۳۱۵
افزایش 89 درصدی درآمد عمومی گمرک امیرآبادمدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا درباره آمار10 ماهه نخست امسال در منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد اظهار داشت: در 10 ماهه سال جاری، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 342 هزار و 258 تن به ارزش 17 میلیون و557 هزار دلار بوده است.
امیر جمشیدی افزود: مقصد نهایی این کالاها اغلب کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان بوده است.
این مقام مسئول در گمرک استان مازندران خاطرنشان ساخت: همچنین این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 31 درصد و از نظر ارزش 45 درصد کاهش داشته است.
وی در ادامه اذعان داشت: کالاهایی نظیر سیمان، کلینکر، گچ سفید، سنگ آهن، مهمترین اقلام صادراتی بوده اند که از ابتدای امسال تاکنون از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد صادر شده اند.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به رشد واردات در گمرک امیر آباد تصریح کرد: همچنین در10 ماهه نخست امسال، یک میلیون و 990 هزارتن انواع کالا به ارزش 558 میلیون و 765 هزار دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است.
جمشیدی بیان داشت: این میزان واردات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 74 درصد و از نظرارزش 54 درصد افزایش داشته است.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، عمده ترین کالاهای وارده شامل غلات (جو و ذرت)، آهن آلات و همچنین روغن و دانه های روغنی بوده است.
وی خاطرنشان ساخت: کالاهای مذکور از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد عمدتا از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکیه و چین وارد کشور شده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، تصریح کرد: در 10 ماهه سال جاری 70 هزار و 688 تن کالا به ارزش 39 میلیون و 66 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شده است.
به گفته جمشیدی، این مقدار ترانزیت انجام شده، 42 درصد از نظروزن و57درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی اذعان داشت: کالاهایی چون آهن آلات و فرآورده های نفتی از جمله مهمترین محمولات ترانزیتی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد بوده است.
این مقام مسئول در استان مازندران خاطرنشان ساخت: همچنین در این مدت 95 هزار و 336 تن کالا به ارزش 18 میلیون و 75هزار دلار ترانزیت داخلی انجام شده است.
وی درپایان با اشاره  به درآمدهای وصولی گمرک امیرآباد در 10 ماهه نخست امسال اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، درآمد عمومی گمرک منطقه ویژه امیرآباد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 89 درصد افزایش داشته است .
برچسب ها: گمرک امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار