۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

آبهای ساحلی خوزستان مواج است/دریانوردان به دریا نروند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان تا سه روز آینده مواج و طوفانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۳۱۰
آبهای ساحلی خوزستان مواج است/دریانوردان به دریا نروند
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی و وزش بادهای شدید، آبهای شمال غرب خلیج فارس طوفانی و متلاطم است و شرایط برای سفرهای دریایی مناسب نیست.
وی از ملوانان و دریانوردان بنادر خوزستان خواست تا چند روز آینده به آبهای خلیج فارس سفر نکنند و تمام  تغییرات آب و هوایی را از طریق گوشی های هوشمند خود دریافت و به هشدارهای هواشناسی به دقت توجه کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطر نشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی، با ریزش هوای سرد از عرض های شمالی، از روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده بیشتر مناطق ساحلی خوزستان شاهد کاهش دما تا هفت درجه سانتیگراد خواهد بود.
مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه ای از صیادان و دریانوردان خوزستانی خواست به دریا نروند ودر روزهای آینده منتظربهبود وضعیت آب و هوایی باشند.
در پی اعلام هواشناسی و شرایط نامساعد جوی،  بیشتر صیادان مناطق ساحلی خوزستانی شناورهای خود را در لنگرگاههای منطقه متوقف کردند.
همچنین معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان از عموم صیادان شهرهای ساحلی خوزستان درخواست  کرد تا بهبود شرایط آب وهوایی صبور باشند و به صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس نروند.
مناطق ساحلی خوزستان در هفته گذشته شاهد بروز پدیده گرد و خاک و اختلال جدی در زندگی مردم بود. امسال همه مناطق ساحلی خوزستان شاهد خشکسالی شدید، کاهش بارندگی و وقوع پیاپی پدیده گرد و خاک و اختلال در فعالیت بندری بوده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار