۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
با موافقت مقام معظم رهبری انجام شد؛

تخصیص100میلیون دلار برای بهبود وضعیت زیست محیطی خوزستان

استاندار خوزستان گفت: با موافقت مقام معظم رهبری 100میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای بهبود وضعیت زیست محیطی خوزستان در سال 97 اختصاص یافته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۲۹۳
تخصیص100میلیون دلار برای بهبود وضعیت زیست محیطی خوزستان
دکترغلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری مبنی برتخصیص 100میلیون دلاراز محل صندوق توسعه ملی برای بهبود وضعیت زیست محیطی خوزستان در سال 97، گفت: این اعتبار برای ادامه پروژه های نهال کاری در مناطق فوق بحرانی و تامین حق آبه تالاب های استان و کنترل آلاینده های زیست محیطی هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به شرایط وضعیت زیست محیطی استان خوزستان ناشی از طوفان های گرد و خاک با منشاء کانون های داخلی در چند روز اخیر که مشکلات زیادی برای مردم خوزستان ایجاد کرده است، افزود: امید است با ادامه پروژه های نهال کاری در43هزارهکتارازمناطق فوق بحرانی، تا حدودی طوفان های گرد وخاک مهار و کنترل شود.
وی خاطر نشان کرد: بیش از300هزارهکتار از مناطق بیابانی خوزستان که مستعد برای برخاستن گرد وخاک هستند باید در یک برنامه چهار ساله نهال کاری و مالچ پاشی شود.
همچنین دکترعیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در سفر به خوزستان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بهبود شرایط زیست محیطی خوزستان اولویت اول این سازمان و دولت است، تصریح کرد: رئیس جمهور نیز بر مهارریزگردهای خوزستان و بهبود شرایط زیست محیطی برای زندگی مردم نیز تاکید ویژه دارد.
وی یادآورشد: 2.5 میلیارد مترمکعب برای تامین حقآبه تالاب های هورالعظیم و شادگان در سال 97 مورد نیاز است که باید با مدیریت منابع آب، برای تامین آن برنامه ریزی و اقدام کرد.
کلانتری با اشاره به اینکه در سال های گذشته به مسائل زیست محیطی توجه کافی نشده است،اظهارداشت: هم اکنون ما تاوان بی توجهی به محیط زیست را پرداخت می کنیم که بروز ریزگردها نمونه عینی از این بی توجهی ها است. استان خوزستان دیگر ظرفیت بی توجهی به محیط زیست را ندارد وباید دراجرای پروژه های الزامات زیست محیطی را کاملا رعایت کرد تا در آینده با مشکلات بیشتری مواجه نشویم. در چند روز اخیر بحران زیست محیطی ناشی از ریزگردها، فعالیت های اقتصادی و آموزشی استان خوزستان را به کلی فلج کرد. از سوی آقای روحانی رئیس جمهور، آقایان کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ماموریت یافتند در سفر به خوزستان، بحران زیست محیطی ناشی از ریزگردها را مورد بررسی قرار دهند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار