۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

کشف دو محموله برنج قاچاق در سواحل بندر ماهشهر و اروندرود

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران دریابانی ماهشهر و آبادان دو محموله برنج قاچاق در سواحل ماهشهر و اروندرود توقیف شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۲۹۲
کشف دو محموله برنج قاچاق در سواحل بندر ماهشهر و اروندرود
سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: درجریان بازرسی از دو فروند شناور باری، 145هزار و 700کیلوگرم برنج خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.
وی ارزش این محموله قاچاق راهفت میلیارد و900 میلیون ریال عنوان و اظهار کرد: در این ارتباط 13 متهم به قاچاق کالا بازداشت و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
سردار نظرپور با اشاره به خسارات جبران ناپذیر قاچاق برپیکره اقتصاد داخلی کشور خاطر نشان کرد: ماموران دریابانی با اشرافیت اطلاعاتی برآبهای شمال غرب خلیج فارس و نوار ساحلی، مبارزه با قاچاق و جلوگیری ازورود کالاهای غیرمجاز و بدون مدارک گمرکی به بازار داخلی کشور را در دستور کار خود قرار داده اند و برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه آبهای شمال غرب خلیج فارس برای تردد محموله های قاچاق بشدت ناامن شده است، افزود: ریسک ورود کالای قاچاق به خوزستان افزایش یافته و برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی ندارد.
به گفته وی در سال جاری بیش از110میلیارد تومان کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط شده است. استان خوزستان با 500کیلومتر ساحل همواره در معرض ورود انواع کالای قاچاق به کشور بوده است. 
برچسب ها: شناور قاچاق
ارسال نظرات
آخرین اخبار