۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

بازدید معاون رئیس جمهور از چند کانون ریزگرد در خوزستان

دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از چند کانون داخلی ریزگردها در استان خوزستان بازدید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۲۸۹
 بازدید معاون رئیس جمهور از چند کانون ریزگرد در خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا، کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از سوی رئیس جمهوری مامور شدند تا با سفر به خوزستان آخرین وضعیت فعالیت ریزگردها و طرح های نهال کاری در کانون های ریزگردها را مورد بررسی قرار دهند.
دکترکلانتری در بدو ورود به خوزستان به خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری توجه ویژه به وضعیت محیط زیست خوزستان دارند و یکی ازاولویت های کاری این سازمان در دوره جدید بهبود زیست محیطی تالاب ها و تامین حقآبه محیط زیست در استان خوزستان است.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست خوزستان در دو دهه اخیر بشدت آسیب دیده است، افزود: مهمترین چالش زیست محیطی خوزستان کمبود آب و خشکی اراضی بیابانی استان است.
کلانتری تصریح کرد: باید با کشورهای همجواری همچون عراق، سوریه، اردن و عربستان سعودی در باره نهال کاری بیابان ها مذاکره شود تا خوزستان کمتر تحت تاثیرریزگردها قرار بگیرد.
وی وضعیت زیست محیطی خوزستان را بسیار شکننده توصیف کرد و افزود: محیط زیست خوزستان در دو دهه اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته و باید بتوان یک برنامه بلندمدت منطبق با امکانات و اعتبارات مورد نیاز برای بهبود محیط زیست خوزستان ترسیم کرد.
شایان ذکر است در چند روز اخیر طوفان گردوخاک، علاوه بر آلودگی شدید محیط زیست، بیشتر فعالیت های اقتصادی و آموزشی استان را نیمه تعطیل و فلج کرد. شهرهای بندری خوزستان نیز بیشترین آسیب را از بحران طوفان گردوخاک متحمل شده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار