۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

ازسرگیری فعالیت دریایی و صیادی دربندرچوئبده

پس از چند روز از طوفان گرد و خاک در مناطق ساحلی، فعالیت دریایی و صیادی در بندر چوئبده در 50کیلومتری جنوب جزیره آبادان ازسرگرفته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۲۸۸
ازسرگیری فعالیت دریایی و صیادی دربندرچوئبده
به گزارش خبرنگار مانا، فعالیت دریایی و صیادی در بندر چوئبده که به دلیل طوفان بی سابقه گرد و خاک در بندر چوئبده از روز جمعه این بندر را به صورت نیمه تعطیل درآورده بود ، از سر گرفته شد.
بر اساس این گزارش غلظت گرد و خاک شعاع دید را به کمتر از200 متررساند و علاوه بر آلودگی شدید محیط زیست، عملا فعالیت بندری را متوقف کرد.
اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر تعطیلی ادارات و مدارس شهرهای ساحلی، فعالیت بندری چوئبده متوقف و در امر صادرات کالا اختلال ایجاد کرد. دهها کارگر نیز از روز دوشنبه  با از سرگیری فعالیت بندری در چوئبده، محوطه پوشیده ازخاک را پاکسازی کردند.
اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: از ظهرروزسه شنبه با ورود یک توده گرد و خاک، دوباره بیشتر مناطق مرکزی و ساحلی خوزستان با این مهمان ناخوانده مواجه خواهند شد.
مدیریت بحران استانداری خوزستان فعالیت اداری بیشتر شهرهای استان را به دلیل آلودگی هوا 13.30 اعلام کرد.
با وجود کاهش غلظت گرد و غبار و بهبود نسبی هوا، همچنان میزان آلودگی هوای در شهر آبادان 900میکروگرم یعنی 6 برابر حد مجاز است. آبهای شمال غرب خلیج فارس همچنان مواج و طوفانی بوده و توصیه شده دریانوردان فعلا به دریا نروند. در پنج روز اخیر استان خوزستان با طوفان گرد و غبار و توقف فعالیت های اقتصادی و آموزشی مواجه بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار