۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴

افزایش لکه نفتی سانچی و رسیدن آن به 332 کیلومترمربع

لکه نفتی برجای مانده از نفتکش سانچی یک هفته پس از غرق شدن افزایش یافت و به 332 کیلومترمربع رسید.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۸۲۸۵
افزایش لکه نفتی سانچی و رسیدن آن به 332 کیلومترمربع
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از گاردین، ادارۀ اقیانوسیه چین در بیانیه ای اعلام کرد: مغروقه شناور نفتکش سانچی که هفته گذشته و به دنبال انفجارهای پی در پی در آبهای چین غرق شد یک لکه نفتی به مساحت 332 کیلومترمربع برابر با 128 مایل مربع بر جای گذاشت و در مقایسه با 101 کیلومترمربع در چهارشنبۀ گذشته به شدت افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، شناور سانچی ایران را با 136 هزار تن نفت سبک ترک کرد و در آبهای شرق چین با شناور هنگ کنگی CF Crystal تصادم کرد و به دنبال آن تمامی 32 خدمه جان خود را از دست دادند و تلاش های مقامات چینی برای امداد و نجات آنان ناکام ماند و تنها سه پیکر از شناور و آب بیرون کشیده شد. این تصادم فاجعه بار ترین برخورد شناور نفتکش ها نام گرفت و اثرات زیست محیطی جبران ناپذیری را به بار آورد.
شب گذشته، سه شناور گارد ساحلی در صحنه حاضر شدند و اندازه این لکه نفتی را تخمین زدند. این لکه نفتی به شدت برای محیط زیست دریا سمی است و امکان جداسازی آن از آب دشواری های خاص خود را دارد.
گاردین در پایان این گزارش نوشت: منطقه ای که تصادم در آن رخ داد، منطقه ای بسیار مهم برای گونه های زیستی مانند ماهی Yellow Croaker و Blue Crab به حساب می آید. همچنین حیات بسیاری از پستانداران دریایی در پی این حادثه مانند نهنگ خاکستری و کوهان دار به خطری جدی تبدیل شده است.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار