۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
وزیر نفت:

پنج فاز پارس جنوبی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نفت با تاکید بر تسریع در اجرای فازهای ششگانه پارس جنوبی در عسلویه و کنگان گفت: سال آینده 5 فاز پارس جنوبی و سال 1398 نیر یک فاز باقیمانده به بهره‌برداری می‌رسد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۸۲۷۴
پنج فاز پارس جنوبی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بیژن نامدار زنگنه  به اتفاق اعضای کمیسیون انرژی مجلس از فازهای در دست ساخت پارس جنوبی در عسلویه و کنگان بازدید کرد.
وی با اشاره به اینکه تولید پارس جنوبی از نزدیک روزانه 280 میلیون مترمکعب در سال 92  اکنون به 570 میلیون مترمکعب در روز رسیده است، افزود: اگر این افزایش تولید را نداشتیم، شبکه گازرسانی کشور قابل اداره نبود.
وزیر نفت با یادآوری این که در سال 1392 حدود، 43 درصد سوخت نیروگاه‌ها مایع بوده است، تصریح کرد: این میزان تا پایان امسال با وجود افزایش حدود 10 درصدی تولید و مصرف برق به کمتر از 10درصد می‌رسد.
زنگنه با بیان این‌که از فازهای باقیمانده پارس جنوبی، پنج فاز در سال 97 به پایان می‌رسد، تصریح کرد: تکمیل فاز 14 پارس جنوبی کمی زمان‌بر است و پیش بینی می‌شود سال 1398 وارد مدار تولید شود.
وی با اشاره به این‌که حدود 20 هزار نفر در سه فاز پارس جنوبی فعال هستند، افزود: مجموع افراد شاغل در پارس جنوبی 60 هزار نفر است.
زنگنه با بیان این‌که با تکمیل این پروژه‌ها تعدادی بیکار می‌شوند، تصریح کرد: اشتغال یک وظیفه دستگاهی و سازمانی نیست، بلکه وظیفه‌ای ملی است که باید با کمک دستگاه‌ها برای جوانان ایجاد شود.
وزیر نفت با بیان اینکه افتخار نیست که 150 میلیارد بشکه نفت و 33 هزار میلیارد مترمکعب گاز زیر زمین داشته باشیم و جوانان مردم بیکار باشند گفت:افتخار این است که از این ثروت زیر زمینی برای بهبود زندگی نسل کنونی استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که باید پروژه‌های جدیدی در حوزه نفت و گاز تعریف کرد، گفت: طرح‌های نفت و گاز برای کشور اشتغال ایجاد خواهد کرد و همچنین خوراک نیروگاه‌های کشور را تامین می‌کند.
وزیر نفت از مردم بوشهر به‌ویژه مردم کنگان و عسلویه قدردانی کرد و گفت: مردم بوشهر برای ما دوستان و برادران خوبی هستند و خیلی با محبت با ما رفتار می‌کنند، ما مدیون‌شان هستیم و از هیچ کمکی برای بهبود زندگی آنان دریغ نمی‌کنیم. 
 
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار