۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

ریزگردها آبهای خلیج فارس در بوشهر راخاکستری کرد

ریزگردها هوای استان بوشهر را ناپاک و خطرناک کرد به‌گونه ای که میزان غلظت ریزگردها در آسمان استان امروز به 15 برابر بیشتر از حد استاندارد رساند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۸۲۶۷
ریزگردها آبهای خلیج فارس در بوشهر راخاکستری کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به استقرار ریزگردها در فضای استان بوشهر اظهار داشت: ریزگردها فضای استان بوشهر را از نظر شاخص‌های زیست محیطی به حالت بحرانی رسانده است.
حسین دلشب با اشاره به اینکه استاندارد آلایندگی هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است، افزود: میزان غلظت ریزگردها در آسمان استان بوشهر امروز به 15 برابر بیشتر از حد استاندارد رسید.
وی با بیان اینکه ایستگاه پایش زیست محیطی بوشهر، میزان ریز گردها امروز در بوشهر دو هزار میکروگرم بر متر مکعب ثبت کرد ، یادآورشد: در حالی که میزان غلظت گرد و غبار روز گذشته 11 برابر بیشتر از حد استاندارد بود این میزان امروز به 15 برابر حد مجاز رسید.
 همچنین مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه با خروج سامانه بارشی بر سرعت جریانات شمالی افزوده و نتیجه آن تشکیل گرد و خاک شده است،  خاطر نشان کرد: گرد و غبار موجب شد امروز میزان دید افقی در شهرستان دیر به 700 متر برسد و در سایر نقاط هم بین 1000 تا 1200 متر متغیر بود.
 نادر شفی خدایی با اشاره به اینکه کانون این ریز گردها داخل کشور است و گرد و غبار عراق هم بر شدت آن افزوده است، اضافه کرد: پدیده گرد و خاک فردا از استان خارج و شرایط به حالت عادی باز می‌گردد.
ریزگردها هوای استان بوشهر را ناپاک و خطرناک کرد به‌گونه ای که میزان غلظت ریزگردها در آسمان استان امروز به 15 برابر بیشتر از حد استاندارد رساند و این مهم سبب خاکستری شدن آبهای نیلگون خلیج فارس شد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار