۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

صادرات 151 میلیون دلاری کالاهای غیر نفتی از گمرک آستارا

مدیر کل گمرک آستارا از صادرات 289 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 151 میلیون دلار از مرز زمینی گمرک آستارا طی 10 ماه گذشته خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۲۵۵
صادرات 151 میلیون دلاری کالاهای غیر نفتی از گمرک آستارا
رسول امیدی در گفتگو با خبرنگار مانا به کاهش یک درصدی درآمد عمومی اداره‌ کل گمرک این شهرستان در 10 ‌ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: درآمد گمرک شهرستان آستارا در این مدت، 373 میلیارد و 270 میلیون ریال بوده است.                                                                     
مدیر کل گمرک آستارا همچنین از صادرات 289 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 151 میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی 10 ماه گذشته خبر داد و بیان داشت: این مقدار کالا به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شده است.
وی عمده کالاهای صادرشده را محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع‌دستی، فرش و موکت، لباس، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی دانست.                                                                     
به گفته مدیرکل گمرک آستارا، 211 هزارتن کالا به ارزش 77 میلیون دلار نظیر مواد شیمیایی، چوب، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی در مدت مذکور از مبدأ گمرک آستارا وارد کشور شده است.                                                                                                                  
این مقام مسئول در استان گیلان، خاطرنشان ساخت: این محصولات از طریق کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است.
امیدی از صادرات 106 تن کالا به ارزش 297 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی خبر داد و تصریح کرد: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی است.
وی ترانزیت خارجی ورودی کالا در مدت مذکور را 66 هزار تن کالا به ارزش 114 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا دانست و گفت: میزان ترانزیت خارجی ورودی مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 40 درصد و به لحاظ ارزش دلاری هفت درصد افزایش داشته است.
این مقام مسئول در استان گیلان، عمده کالای ترانزیت خارجی ورودی را لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق آهن دانست.
وی افزود: این مقدار کالا از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.
امیدی میزان ترانزیت خارجی خروجی را 238 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 92 میلیون دلار دانست و گفت: این میزان کالا از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین است.
به گفته مدیر کل گمرک آستارا، آمار مذکور در حاکی از آن است که ترانزیت خارجی انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن 19 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 37 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به نوع کالای ترانزیتی خاطرنشان کرد: کالای ترانزیت شده شامل لوازم برقی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه‌ای، لباس، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی، خودروی سواری، مبلمان و ماشین‌آلات بوده است.
وی همچنین به فعالیت کشتیرانی دریای خزر در گمرک آستارا اشاره کرد و گفت: طی 9 ماه گذشته 23 میلیون و 611 هزار و 164 کیلوگرم (23 هزار و 612 تن) کالا توسط کشتی های متعلق به این شرکت جهت صادرات بارگیری صورت گرفته است.
مدیر گمرک آستارا یادآور : همچنین 36 میلیون و 714 هزار و 629 کیلوگرم ( 36 هزار و 715 تن) کالا توسط کشتی های شرکت کشتیرانی خزر در گمرک آستارا تخلیه وارداتی انجام شده است.
امیدی تعداد تردد مسافران از مرززمینی شهرستان آستارا در مدت مذکور را 610 هزار و 278 نفر اعلام کرد و افزود: آمار تردد مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ مسافران خروجی پنج درصد کاهش داشته است.
برچسب ها: گمرک آستارا
ارسال نظرات
آخرین اخبار