۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مدیر کل شیلات استان گلستان عنوان کرد:

معرفی 71 طرح شیلاتی گلستان برای جذب اعتبار به بانک ها

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: تاکنون 71 طرح شیلاتی با رقمی بالغ بر 40 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده اند که36 درصد از این اعتبارات جذب و در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۲۴۴
معرفی 71 طرح شیلاتی گلستان برای جذب اعتبار به بانک هاسید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا با تاکید بر جایگاه آبزی پروری در استان گلستان، اظهار داشت: اکثر طرح های شیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی هستند و بانک ها باید ضمن همکاری با آبزی پروران استان در اعطای تسهیلات، به ایجاد اشتغال در جامعه و کاهش بیکاری کمک کنند.
مدیرکل شیلات استان گلستان ادامه داد: انعطاف بانکها در زمینه اعطای تسهیلات به متقاضیان شیلاتی می تواند زمینه جذب را افزایش دهد و از بانک ها خواسته شده است تاجایی که قانون اجازه می دهد همکاری لازم برای تسهیل در کار سرمایه گذاران را داشته باشند.
وی ایجاد اشتغال را مهمترین مسئله کشور دانست و افزود: نباید با این نگاه که دستگاه های نظارتی مانع برخی فعالیت ها می شوند، کاری صورت نگیرد، چرا که دستگاه های نظارتی در چارچوب قانون عمل می کنند و ما نیز انتظاری فراتر از قانون نداریم.                                  
این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره به طرح های شیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: شیلات سه طرح استانی و یک طرح ملی در راستای اقتصاد مقاومتی دارد که امید است بانک ها همکاری لازم را با متقاضیان فعالیت در این طرح ها داشته باشند.                                                                           
وی گلستان را برند خاویار کشور دانست و یادآور شد: سرمایه گذاری دراین صنعت و بازده سود اقتصادی آن به زمان زیادی نیاز دارد، لذا امید است با طرح های پرورش ماهیان خاویاری بتوان این افتخار استان گلستان در زمینه برند خاویار را به آن بازگرداند.                                                                                  
قدس علوی همچنین به طرح های پرورش میگو در گلستان اشاره کرد و گفت: 85 درصد میگوی با کیفیت گلستان صادر می شود و بانک ها برای اعطای تسهیلات به پرورش دهندگان میگو نباید نگرانی داشته باشند چرا که محصول میگوی گلستان پیش ازبرداشت پیش فروش می شود.                                              
مدیرکل شیلات استان گلستان پرورش ماهی با استفاده از آب چاه های کشاورزی را طرحی اشتغال زا دانست و یادآور شد: هر چاه کشاورزی می تواند زمینه تولید حداقل 2.5 تن ماهی را فراهم آورد و این فعالیت می تواند اشتغال و درآمد را برای روستائیان به همراه داشته باشد.
وی در ادامه گفته های خود بیان داشت: در مجموع 71 طرح شیلاتی با رقمی بالغ بر 40 میلیارد ریال به بانک های کشاورزی، سینا، پارسیان، کارآفرینی امید و پست بانک معرفی شده اند که تا کنون 36 درصد معادل 15 میلیارد ریال از این اعتبارات جذب و در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته است.
مدیر کل شیلات استان گلستان در ادامه گفته های خود به پرورش زالوی طبی به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های شیلاتی استان گلستان اشاره کرد و گفت: اولین کارگاه آموزش ملی پرورش زالوی طبی با حضور مدیران و کارشناسان ارشد کشور به زودی در گرگان برگزار می شود.
به گفته وی، این کارگاه آموزشی در دو بخش آموزش تئوری و عملی تخصصی پرورش زالو و بازنگری دستورالعمل صدور مجوز تکثیر و پرورش زالو برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به توانمندی های استان در زمینه پرورش زالو تصریح کرد: بزرگترین مرکز پرورش زالو و کشت جلبک کشور با شرکت پارسیان زالو تندیس و با مساحت پنج هزارمتر مربع در استان گلستان و شهر سرخنکلاته و روستای محمد آباد گرگان، با کادر مجرب و توانمند مشغول به فعالیت است.
قدس علوی تاکید کرد: انتظار می رود به زودی با تلاش های این مرکز و همکاری اداره کل شیلات و دانشگاه منابع طبیعی گرگان و علوم کشاورزی و حمایت های استانداری ، استان گلستان به قطب پرورش زالو کشور تبدیل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار