۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸

طوفان گرد و خاک، زندگی در سواحل خوزستان را فلج کرد

طوفان گرد و خاک برای سومین روز متوالی زندگی در شهرهای ساحلی خوزستان را به حالت فلج درآورد و فعالیت های اقتصادی ، اداری و آموزشی را به تعطیلی کشاند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۲۳۶
طوفان گرد و خاک، زندگی در سواحل خوزستان را فلج کرد
به گزارش خبرنگار مانا ، مناطق ساحلی خوزستان که در سه روز اخیر تحت تاثیر دو جبهه گرد وخاک داخلی و خارجی قرار گرفته عرصه را بر مردم شهرهای خرمشهر ، آبادان ، هندیجان و ماهشهر و اروندکنار بشدت تنگ کرده است.
مدیریت بحران استانداری خوزستان فعالیت آموزشی مدارس، دانشگاهها و ادارات را بجز سازمان خدمات رسان و درمانی را در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل اعلام کرد.
در پی طوفان های سهمگین گرد و خاک ، مراکز درمانی و بیمارستانی شهرهای ساحلی خوزستان پذیرای بیماران و مبتلایان به ناراحتی های تنفسی و قلبی وعروقی بود.
هنوز از تعداد افراد مراجعه کننده به بیمارستان های شهرهای ساحلی خوزستان گزارش دقیقی منتشر نشده است.
آلودگی ناشی از گرد وخاک در شهرهای ساحلی خوزستان که بیش از 60برابرحد مجاز گزارش شده بیشترساکنان مناطق ساحلی خوزستان را خانه نشین کرده است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در گفتگو با خبرنگار مانا ، وضعیت آبهای شمال غرب خلیح فارس را طوفانی و مواج پیش بینی کرد و به دریانوردان توصیه کرد به هیچ وجه به دریا نروند.
کوروش بهادری با اشاره به اینکه طوفان گرد و خاک ازروز یکشنبه مجددا مناطق ساحلی را تحت تاثیر قرار می دهد افزود: منشاء این طوفان گرد و خاک بیابان های جنوبی عراق است.
در همین حال نیروهای امداد و نجات هلال احمردر شهرهای آبادان ، خرمشهر و ماهشهر ، هزاران ماسک رایگان توزیع کردند تا مردم را در برابر خطرات طوفان گرد وخاک تا حدودی مصون نگه دارند. شناورهای باری و صیادی نیز در مناطق ساحلی لنگر انداخته اند و ترجیح داده اند تا خانواده های خود را در برابر طوفان گرد و خاک محفوط نگه دارند.
همه پروازهای هواپیماهای مسافری در فرودگاه های آبادان و ماهشهر نیز تا اطلاع ثانوی لفو شده است.
مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه های پیاپی از عموم مردم درخواست کرده آرامش خود را حفظ کنند و نکات ایمنی را برای حفظ سلامت خود رعایت کنند.
دانشگاههای شهرهای ساحلی نیز زمان امتحانات اخر ترم را تا بهبود وضعیت آب و هوایی و فروکش کردن طوفان گرد و خاک کم سابقه به تعویق انداختند.
در همین حال تعداد زیاد از گردشگرانی که به تازگی به شهرهای ساحلی خوزستان سفر کرده اند بسرعت این مناطق را ترک کردند.
بازار ته لنجی و عرضه کالای ملوانی در شهرهای ماهشهرو آبادان در دو روز اخیر خالی از جمعیت شد و این بازارها عملا" تعطیل شده است.
طوفان گرد و خاک در دو دهه اخیر مناطق ساحلی خوزستان را بشدت تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از فعالیت های اقتصادی و دریایی را با اختلال جدی مواجه کرده است.
بیشتر مناطق ساحلی خوزستان امسال با پدیده گرد وخاک مواجه بوده اند.
برچسب ها: ریزگرد خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار