۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
پیش بینی مدیرعامل کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان برای سال 2018؛

شیب ادغام و رشد تقاضا حمل و نقل دریایی صعودی است

مدیرعامل کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان پیش بینی کرد، تقاضا برای حمل و نقل رشد چهار درصدی در سال 2018 را به همراه خواهد داشت و شرکت های بیشتری در سال جاری میلادی ادغام خواهند شد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۲۳۲
شیب ادغام و رشد تقاضا حمل و نقل دریایی صعودی است
به گزارش گروه بین الملل مانا "Rolf Habben Jansen" مدیرعامل کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان با پیش بینی اینکه تقاضا برای حمل و نقل رشد چهاردرصدی در سال 2018 را به همراه خواهد داشت، گفت: در سال جاری میلادی، شاهد استمرار ادغام خواهیم بود، به طوری که به دنبال ادغام تجارت، از تعداد بزرگترین خطوط کشتیرانی دنیا کاسته خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در سایه ادغام، شاهد حذف نام 9 خط کشتیرانی از بین لیست 20 خطوط برتر کشتیرانی خواهیم بود. به دنبال تکمیل روند ادغام عملیات هاپاگ لوید با کشتیرانی UASC اتحادیه عرب نیز انتظار می رود بخش عمده ای از عایدی حاصل از این قرارداد نصیب کشتیرانی آلمان شود.
در ادامه این گزارش آمده است: سال 2018 آغاز خوبی را به نمایش گذاشت، نرخ چارترها شیب صعودی به خود گرفته و سایز ناوگان بیکار نیز کم است اما از سوی دیگر، صنعت کشتیرانی فشارناشی از تحویل شناورها والحاق آنان به ناوگان جهانی را در سال جاری میلادی به دوش خواهد کشید.
بر طبق آمار و ارقام منتشر شده از سوی آلفالاینر، انتظار می رود ظرفیت کلی کشتی کانتینری در سال 2018 به یک میلیون و 500 هزار TEU برسد. بیش از نیمی از تحویل شناورها متشکل از کشتی های کانتینری غول پیکر با ظرفیت متغیر 14 هزار الی 21 هزار TEU خواهند بود.
ناگفته نماند، پس از ادغام با کشتیرانی UASC اتحادیه عرب، هاپاگ لوید جایگاه پنجمین شرکت کانتینری بزرگ دنیا را به خود اختصاص داد.
مدیرعامل کشتیرانی هاپاگ لوید در ادامه تاکید کرد، شرکت نیازی به سفارش ساخت شناور جدید پس از ادغام با کشتیرانی اتحادیه عرب ندارد و باید بر روی تقویت ساختار مالی و کاهش بدهی متمرکز شود.
این گزارش در پایان نوشت: افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح در سه سال سبب افزایش هزینه سوخت های بانکرینگ خواهد شد، مسئله ای که یک چالش را برای شرکت های کشتیرانی به وجود خواهد آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار