۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

ربات به جستجوی دریانوردان سانچی می رود/گشایش جعبه سیاه در روز دوشنبه

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران گفت: بخشی از ماموریت ربات زیردریایی جستجوگر نفتکش سانچی یافتن پیکرها خواهد بود.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۸۲۳۱
ربات به جستجوی دریانوردان سانچی می رود/گشایش جعبه سیاه در روز دوشنبه
محسن بهرامی در گفتگو با مانا با اعلام این خبر که ماموریت ربات جستجوگر نفتکش مغروقه سانچی سه روزه خواهد بود، اظهار داشت: این ربات در روز نخست عملیات خود آزمایش شد و اکنون آماده اجرا ماموریت خود است.
وی در تشریح ماموریت ربات زیردریایی خاطرنشان ساخت: بررسی شرایط مغروقه، مسائل زیست محیطی و اینکه آیا همچنان در مخازن از محموله چیزی باقی مانده است یا خیر، ماموریت های تعریف شده برای ربات هستند.
بهرامی در این باره افزود: ماموریت دیگری که به درخواست شرکت ملی نفتکش در مجموعه عملیات این ربات تعریف شده است جستجوی پیکر دریانوردان کشتی سانحه دیده سانچی خواهد بود.
سخنگوی شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه این ربات از سوی بیمه گران سانچی و شرکت ملی نفتکش ایران عملیات جستجو در محل مغروقه سانچی انجام خواهد داد، تصریح کرد: اطلاعات به دست آمده از این ربات به محض استخراج و تحلیل از سوی کارشناسان اطلاع رسانی می شود.
وی همچنین در رابطه با آخرین اخبار از دستگاه VDR یا همان جعبه سیاه نفتکش سانچی، گفت: فرآیند بازخوانی دستگاه VDR سانچی روز دوشنبه هفته جاری با حضور نمایندگان تمام کشورهای ذینفع در شانگهای چین آغاز می شود.
بهرامی با اشاره به اینکه نخستین اقدام این کارگروه کسب اطمینان از سلامت فنی دستگاه VDR خواهد بود، خاطر نشان کرد: با توجه به بزرگی سانحه و حریقی که نفتکش سانچی را در بر گرفته بود دستگاه VDR در شرایط پرفشاری قرار داشت با این حال کارشناسان نسبت به سلامت دستگاه ابراز امیدواری کرده اند.
این مقام مسئول در شرکت ملی نفتکش ایران زمان انتشار اطلاعات جعبه سیاه(VDR) سانچی را نامعلوم دانست و تصریح کرد: فرآیند استخراج، بررسی و تحلیل اطلاعات این دستگاه زمان بر خواهد بود هر چند که پانامایی ها اززمان دو تا سه ماهه خبر داده اند اما  شرکت ملی نفتکش بی صبرانه منتظر انتشار آخرین اطلاعات در زمینه نفتکش سانحه دیده سانچی است.
لازم به توضیح است که در روز شانزدهم دی ماه جاری نفتکش ایرانی سانچی که با پرچم پاناما در دریای چین شرقی تردد می کرد در تصادم با یک کشتی فله بر چینی دچار حادثه شد و تمام 32 خدمه آن جان باختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار