۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

توقیف شناور حامل برنچ قاچاق در آبراه اروندرود

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از یک توقیف یک فروند شناور باری حاوی 104 هزار کیلوگرم برنج قاچاق در آبراه استراتژیک اروندرود توسط ماموران دریابانی آبادان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۲۰۱
توقیف شناور حامل برنچ قاچاق در آبراه اروندرود
سردار عبدالله نظرپوردر گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ماموران پایگاه دریابانی آبادان در جریان بازرسی از این شناور باری ، محموله این شناور را که از بندر دبی در کشور امارات متحده عربی بارگیری شده بود توقیف کردند.
وی ارزش این محموله قاچاق را بیش از 6 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:هفت ملوان و خدمه این شناور باری بازداشت وتحویل قضایی منطقه شدند.
به گفته وی محموله برنج قاچاق قرار بود به صورت غیرقانونی و به دور از ماموران گمرک تخلیه شود که با هوشیاری ماموران دریابانی ، قاچاقچیان درهدف خود ناکام ماندند.
در سال جاری بیش از 110میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط شده است.
انواع لوازم خانگی ، برنج ، چای ، پارچه ، لوازم آشپزخانه ، لاستیک ، قطعات خودرو ، لوازم مکانیکی و انواع کنسروجات و مواد بهداشتی و آرایشی از مهمترین کالای مکشوفه قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس در سال جاری بوده است.
به گفته سردار نظرپور در سال جاری بیش 220فروند شناورباری و تجاری مظنون به حمل کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان مورد بازرسی قرار گرفتند. استان خوزستان با 500کیلومتر ساحل همواره در معرض ورود کالای قاچاق به کشور بوده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار