۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

توسعه توریسم در 30 هکتار از اراضی جزیره هنگام

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از اختصاص 30 هکتار از اراضی جزیره هنگام برای تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۱۹۹
توسعه توریسم در 30 هکتار از اراضی جزیره هنگام محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره هنگام به دلیل نزدیکی به جزیره قشم درحال حاضر به یکی از مقاصد اصلی توریستی در جنوب کشور تبدیل شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، گفت: اکثر گردشگران ورودی به جزیره قشم برای سفر به جزیره هنگام تمایل زیادی دارند.
وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر خدمات گردشگری مناسبی از سوی بومیان جزیره در اختیار گردشگران قرار می گیرد، بیان داشت: همین امر سبب رونق هر چه بیشتر در این جزیره شده است.
این مقام مسئول دراستان هرمزگان بر ضرورت ایجاد امکانات مناسب توریستی در جزیره هنگام تاکید کرد و گفت: این امکانات متناسب با توریسم طبیعت گردی در جزیره هنگام ایجاد خواهد شد.
به گفته ضیایی، این جزیره با سواحل بکر و زیبا و نیز طبیعت منحصر به فرد از قابلیت زیادی در زمینه توسعه گردشگری دریایی و ساحلی برخوردار است.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از اختصاص 30 هکتار از اراضی جزیره هنگام برای تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.
وی خاطرنشان ساخت: این اراضی برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می شود.
این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد: درحال حاضر زیرساخت های اولیه گردشگری جهت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی  برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جزیره هنگام فراهم شده است.
وی اظها رداشت: این امکانات شامل برق و آبرسانی بوده است که با صرف اعتبارات کلان طی سالهای اخیر صورت گرفته است.
ضیایی با اعلام فراخوان عمومی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری متناسب با توریسم طبیعت گردی در 30 هکتار از اراضی جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: با انتخاب سرمایه گذار به زودی شاهد آغازعملیات اجرایی توسعه توریسم در جزیره هنگام خواهیم بود.
 وی یادآور شد: به همین منظور هم اکنون در حال انجام هماهنگی های لازم با منطقه آزاد قشم هستیم.
این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد: چگونگی ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری در این جزایر به طرح ارائه شده از سوی سرمایه گذاران بستگی خواهد داشت.
به گفته وی، هر اندازه امکانات تفریحی و رفاهی بیشتری در جزیره هنگام ایجاد شود به همان نسبت نیزمدت زمان اقامت گردشگران در این جزیره افزایش خواهد یافت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: احداث هتل، ویلا، رستوارن، واحدهای پذیرایی، رستوران، زمین بازی کودکان و ... در این جزایر انجام خواهد شد.
وی همچنین از ایجاد امکانات تفریحی نظیر باشگاه های دریایی، پلاژها و فراهم کردن امکان انجام انواع ورزش های دریایی در این جزایر خبر داد.
ضیایی اعلام کرد: افرادی که قصد سفر به جزیره هنگام را داشته باشند می توانند از طریق جزیره قشم و با استفاده از قایق های تفریحی به این جزیره زیبا سفر کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در طول روز دسته های بزرگ دلفین ها در آبهای ساحلی جزیره هنگام دیده می شوند، خاطرنشان کرد: بازدید از دلفین ها با استفاده از قایق های تفریحی بسیار جذاب است و بدون شک دلفین ها مهمترین جاذبه جزیره هنگام محسوب می شوند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان عنوان کرد: شنا وغواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاک پشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار