۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

رونق تور گردشگری دریایی جزیره هرمز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از رونق برگزاری تورهای گردشگری دریایی از بندر عباس به مقصد جزیره هرمز خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۱۹۷

رونق تور گردشگری دریایی به مقصد جزیره هرمز/ ادیت شدمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهارداشت: بامساعد شدن شرایط آب و هوایی و افزایش ورود گردشگران به استان هرمزگان،  برگزاری تورهای گردشگری دریایی به جزیره هرمزافزایش یافت.                                                                                                             
مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، بیان داشت: تورگردشگری به جزیره هرمزاز مبدا بندرعباس و با استفاده ازاتوبوس های دریایی به طورروزانه برگزار می شود.                                                                                                        
وی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین اهداف گردشگران برای سفر به جزیره هرمز، استفاده از تورهای غواصی در این جزیره رنگارنگ است.
فعال بخش خصوصی در امر ورود تورهای گردشگری به جزیره هرمز نیز در گفتگو با خبرنگار مانا درباره وضعیت توریسم در جزیره هرمز اظهار داشت: درصورتی که امکانات و تاسیسات گردشگری به همراه زیرساختهای لازم و ضروری در جزیره هرمز ایجاد شود، این جزیره قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های اصلی گردشگری خلیج فارس را دارد.
مریم جنابی در ادامه تصریح کرد: درصورت افزایش چشمگیر ورود گردشگران به جزیره هرمز، این امکان فراهم خواهد شد تا سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به ایجاد زیرساختها و امکانات متنوع گردشگری دراین جزیره اقدام کنند.                                                    
وی بیان داشت: توجه ویژه به ایجاد زیرساختهای گردشگری در جزیره هرمز به عنوان یکی از ملزومات توسعه گردشگری در خلیج فارس بسیار حائز اهمیت است که امید است در سالهای نه چندان دور و به زودی شاهد تحقق آن باشیم.                                                                        
به گفته مریم جنابی، ازآنجا که در جزیره هرمز همانند جزایر کیش و قشم مراکز خرید به عنوان یک ارکان اصلی جذب گردشگر وجود ندارد به همین دلیل جذب گردشگران به این جزیره در مقایسه با دو جزیره مذکور همواره بسیار سخت بوده است.                          
این فعال بخش خصوصی در امر ورود تورهای گردشگری به جزیره هرمز، اذعان داشت: با این وجود موفق شدیم با تبلیغات گسترده زمینه های ورود بیش از پیش گردشگران به جزیره هرمز را فراهم کنیم.                                               
وی در ادامه گفته های خود اظهار امیدواری کرد: روند افزایشی ورود گردشگری به جزیره هرمز در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی خلیج فارس، با اشاره به اینکه هنوز امکانات مناسب گردشگری در جزیره هرمز ایجاد نشده است، بیان داشت: با این وجود امکان اقامت شبانه نیز در جزیره هرمز برای گردشگران علاقه مند فراهم خواهد بود.
جنابی با اشاره به اینکه هنوز هتل در دست ساخت جزیره هرمز به بهره برداری نرسیده است، یادآور شد: هم اکنون در جزیره هرمز مهمانسرای کوچکی به گردشگران خدمات رسانی می کند؛ البته این مهمانسرا تنها  حالت خوابگاهی دارد و فاقد امکانات رفاهی دیگر است.
وی عنوان کرد: علاوه بر این در صورت لزوم می توان از خانه های مسکونی بومیان جزیره برای اسکان گردشگران بهره برد.
وی در ادامه گفته های خود اظهار کرد: هم اکنون تورهای گردشگری جزیره هرمز همه روزه از مقصد بندر عباس و از طریق اتوبوس های دریایی برگزار می شود.
جنابی با اشاره به اینکه تورهای گردشگری به جزیره هرمز از رونق بسیار خوبی برخوردارند، بیان داشت: گردشگران با استفاده از شناورهایی که حداقل ظرفیت 60 نفر مسافر را دارند و از ایمنی کامل برخوردارهستند به جزیره هرمز انتقال داده می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار