۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

ناوگان کشتیرانی دانمارک کابوس حملات سایبری می بیند

دست کم نیمی از ناوگان تجاری تحت پرچم دانمارک، با حملات سایبری در سال 2017 میلادی مواجه شد. ترس از استمرار این حملات، شرکت های کشتیرانی دانمارک را به شدت نگران ساخته است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۱۸۵
ناوگان کشتیرانی دانمارک کابوس حملات سایبری می بیند
به گزارش گروه بین الملل مانا، نتایج یک نظرسنجی که از سوی کشتیرانی دانمارکی و با شرکت 26 تن از مجریان اجرائی ارشد، انجام گرفت، نشان داد، در سال 2017 میلادی دست کم نیمی از ناوگان تجاری تحت پرچم دانمارک شاهد حملات سایبری بوده است و ترس از استمرار آن هم چنان بر سر شرکت های کشتیرانی سایه افکنده است.
"متو ویلیامز" یک مشاور ارشد دریایی در اتاق بین المللی کشتیرانی ICS گفت: این مسئله نباید مایه حیرت باشد، چرا که صنعت کشتیرانی مانند بخش های دیگر به حملات سایبری اتفاقی یا هدف دار آسیب پذیر است.
این گزارش ادامه داد: 69 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی، خبر از افزایش سرمایه اختصاص داده شده برای بخش امنیت سایبری در سال گذشته دادند.
"ویلیامز" در ادامه با اشاره به اینکه نشان دادن تاثیرات ملموس یک حمله سایبری همچنان مسئله چالش برانگیزی قلمداد می شود، گفت: بدون شک، اهمیت حملات سایبری برای اعضای ICS محرز است، اما سطوح آمادگی نسبت به این رخداد، متفاوت است.
لازم به ذکر است: در پی حملات سایبری، بزرگترین خط کشتیرانی دانمارک از ضرر مالی بین 250 الی 300 میلیون دلار رنج برد.
علیرغم هزینه های بالقوه، ویلیامز هیچ گونه تغییری در رویکردهای اعضای ICS برای داشتن آمادگی در مقابله یک حمله بالقوه را مشاهده نکرده است. یکی از دلایل این است که تمرکز ICS بر روی شناور و عملیات شناور است.
در ادامه این گزارش آمده است: بیش از 42 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی، گفتند: نسبت به حمله بر روی سیستم های IT شرکت خود، داده ها و اطلاعات در 12 ماه آینده، بسیار نگران هستند.
 مشاور ارشد بین المللی در اتاق کشتیرانی، رفتار پرسنل را یک مشکل احتمالی دانست و گفت: پرسنل یک شرکت، خط مقدم دفاعی آن خوانده می شوند و در عین حال بزرگترین آسیپ پذیری را نسبت به این حملات دارد، افزون براین می تواند یک عامل مهم در موفقیت تلاش هکری نیز باشد.
وی در پایان با خطاب به مجریان ارشد شرکت ها، افزود: عامل هکری بیرونی را به عنوان بزرگترین تهدید در نظر میگیرید، اما رفتار کارمندان شما، مشکل را خیلی سخت تر و یا خیلی آسان تر خواهد ساخت.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار