۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

راه اندازی تور گردشگری دریایی و هوایی به ابوموسی

تا قبل از پایان سال جاری شاهد راه اندازی تور گردشگری دریایی و هوایی به جزیره ابوموسی از طریق هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی انجام خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۸۱۷۹
راه اندازی تور گردشگری دریایی و هوایی به ابوموسی مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به خبرنگار مانا گفت: جزیره ابوموسی واقع در آبهای خلیج فارس یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی استان هرمزگان است که تاکنون توریسم این جزیره به دلیل دوری مسافت و کمبود امکانات پذیرایی و اقامتی مورد توجه جدی نبوده است.
محسن ضیایی ادامه داد: بر اساس هماهنگی های انجام شده و مذاکرات صورت گرفته از سوی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با استانداری و نیز فرمانداری جزیره ابوموسی، به زودی شاهد رونق گردشگری در این جزیره خواهیم بود.                                  
این مقام مسئول در استان هرمزگان بیان داشت: پیش بینی می شود به زودی شاهد راه اندازی تور گردشگری به جزیره ابوموسی باشیم.
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تور گردشگری به جزیره ابوموسی بنا به درخواست گردشگران،هم از طریق کشتی و هم با استفاده از هواپیما و سفر هوایی برگزار خواهد شد.                                                              
ضیایی اذعان داشت: گردشگرانی که قصد شرکت در تورهای گردشگری جزیره ابوموسی را داشته باشند می توانند از طریق دفاتر خدمات مسافرتی مستقر در شهرستان کنگ نسبت به بهره گیری از خدمات این تور گردشگری اقدامات لازم را انجام دهند.                                       
وی تاکید کرد: پیش بینی می شود سفرهای دریایی و هوایی به جزیره ابوموسی مورد استقبال گردشگران واقع شود و در همین راستا لازم است همگام با توسعه گردشگری در ابوموسی زیرساختها و امکانات مناسب برای خدمات رسانی به گردشگران در این جزیره صورت گیرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، عنوان کرد: تحقق این امر بدون ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی تحقق نخواهد یافت که البته در این راه این سرمایه گذاران مورد حمایت بخش دولتی قرار خواهند گرفت.
وی در ادامه گفته های خود به راه اندازی دفتر نمایندگی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ابوموسی اشاره کرد و گفت: این اقدام کمک شایانی به توسعه هر چه سریعتر توریسم در جزیره ابوموسی خواهد کرد.
وی همچنین در خصوص اسکان گردشگرانی که قصد دارند با استفاده از تورهای تدارک دیده شده به جزیره ابوموسی سفر کنند، اظهار داشت: مهمانسراهایی که متعلق به برخی ادارات دولتی از جمله تربیت بدنی و استانداری است در جزیره ابوموسی وجود دارد که می توان از ظرفیت آنها جهت اسکان گردشگران ورودی به جزیره استفاده کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، بیان داشت: وجود این مهمانسرا برای اقامت گردشگران کافی نخواهد بود و باید هر چه سریعتر نسبت به ساخت هتل و مکان اقامتی مناسب در جزیره ابوموسی اقدامات لازم صورت گیرد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: به منظور تحقق این امر لازم است با حمایت ویژه و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی هر چه سریع نسبت به تحقق این مهم اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه به منظور سفر دریایی به جزیره ابوموسی مشکلی وجود ندارد، اعلام کرد: تردد به این جزیره از طریق بندر لنگه انجام خواهد شد.
ضیایی در ادامه همچنین اذعان داشت: می توان از ظرفیت شناورهایی که در مسیر بندر لنگه – جزیره ابوموسی تردد می کنند برای جابجایی گروه گردشگران استفاده کرد که این امر نیز مورد استقبال مالکان این شناورها قرار گرفته است.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان یادآور شد: مدت زمان سفر به جزیره ابوموسی از طریق راه دریایی و از بندر لنگه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید که تجربه این سفر دریایی می تواند برای گردشگران علاقه مند بسیار جذاب باشد.
برچسب ها: ابوموسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار