۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

صدور بیش از هفت هزار گواهی دریانوردی درخوزستان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در 9 ماه نخست امسال هفت هزار و 896گواهی دریانوردی برای دریانوردان خوزستانی صادر شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۱۱۷
صدور بیش از هفت هزار گواهی دریانوردی درخوزستان
به گزارش خبرنگار مانا امین موسی پورگفت: گواهینامه شایستگی، مهارت، صیادی و شناسنامه دریانوردی درراستای اعمال حاکمیت دریایی و با هدف ارتقاء روزافزون ایمنی دریانوردان صادرمی شود.
وی در باره نحوه صدور این مدارک تصریح کرد: دریانوردان و متقاضیان اشتغال در شناورها، ضمن شرکت و پشت سرگذاشتن دوره های آموزشی برابربا استانداردهای جهانی آموزش دریانوردی و کسب آگاهی های لازم درباره دریانوردی، در آزمون های مربوطه شرکت کرده و نائل به دریافت این مدارک می شوند که این مدارک، صلاحیت و شایستگی آنان را برای آغاز و یا ادامه فعالیت در حوزه دریانوردی تـــأیید خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: در 9  ماه سال جاری ۳۱۶ نفر از متقاضیان در آزمون های دریانوردی شرکت کرده اند که این آزمون ها از سوی اداره امتحانات و گواهینامه های دریانوردی این اداره کل برگزار شد.
موسی پور در ادامه خاطر نشان کرد: از این تعداد متقاضی، ۲۰۳ نفر موفق به کسب نتیجه قبولی شده اند.
موسی پور، حذف بایگانی فیزیکی و استقرار بایگانی الکترونیک در رابطه با پرونده های دریانوردان، حذف اسناد فیزیکی برای تایید دوره های آموزشی دریانوردی و حذف دوره آموزشی تطبیقی برای سمت های های «ملوان عمومی GT <۵۰۰»، «افسر دوم چوبی GT <۵۰۰»، «فرمانده چوبی GT <۵۰۰» و «کاربرموتورهای دریایی KW<۷۵۰"ملوان عمومی T <۵۰۰»، «افسر دوم چوبی GT <۵۰۰» ، «فرمانده چوبی GT <۵۰۰» و «کاربر موتورهای دریایی KW<۷۵۰» را از جمله تمهیداتی برشمرد که برای تسهیل فرآیند صدور مدارک دریایی و خدمات رسانی هر چه بهتر به دریانوردان خوزستان به همت اداره امتحانات و گواهینامه های دریانوردی صورت پذیرفته است.
شایان ذکر است جمهوری اسلامی ایران به سبب مدیریت موفق سازمان بنادر و دریانوردی و دارا بودن مراکز آموزشی کیفی و معتبر در حوزه آموزشهای دریانوردی، در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی(IMO) قرار داشته و گواهینامه های دریانوردی صادره نیز از اعتبار جهانی برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار