۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
لحظاتی پیش عضو کمیته بحران نفتکش سانچی از چین به ماناخبرداد:

ادامه عملیات امداد از صبح فردا/ تا جستجوی کامل کشتی امیدوار خواهیم ماند

عضو کمیته بحران سانحه نفتکش سانچی گفت: تیم امداد و نجات نیروی دریایی ارتش به محل حادثه اعزام شده اما به دلیل تاریکی هوا و بعد مسافت عملیات تجسس و نجات از صبح فردا از سر گرفته می شود.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۸۱۱۱
ادامه عملیات امداد از صبح فردا/ تا جستجوی کامل کشتی امیدوار خواهیم ماندمحسن بهرامی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان این مطلب تصریح کرد: تیم عملیاتی نیروهای ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اکنون با یک فروند قایق تندور به محل حادثه اعزام شده است اما به دلیل بعد مسافت و تاریکی هوا عملیات تجسس و نجات از صبح فردا از سر گرفته می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که با کشف دو پیکر دیگر، آیا به نجات باقی خدمه امیدوار هستید یا خیر، خاطر نشان کرد: تا زمانیکه تمام بخش های کشتی مورد بازرسی و جستجوی کامل قرار نگیرد هر گونه اظهار نظر در رابطه با سرنوشت تمامی خدمه دقیق نبوده و در حد گمانه زنی خواهد بود.
بهرامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تیم تجسس چینی که وارد کشتی شد چه ارزیابی از شرایط نفتکش سانچی داشت، گفت: طبق اطلاعاتی که از عملیات تیم تجسس چینی به ما داده شده فضای کشتی به دلیل حریقی که وجود دارد به شدت داغ است به گونه ای که چینی ها به محض ورود برای کاهش دما و ادامه عملیات خود درخواست کشتی آبپاش کرده بودند.
این مقام مسئول در شرکت ملی نفتکش ایران در رابطه با سرنوشت جعبه سیاه کشتی نیز بیان داشت: طبق قوانین IMO به واسطه اینکه نفتکش سانچی تحت پرچم کشور پاناما تردد می کرده، جعبه سیاه آن در اختیار مقامات این کشور قرار خواهد گرفت با این حال چون اکثر قریب به اتفاق خدمه نفتکش ایرانی بودند مقامات ایرانی نیز نسبت به محتوای آن مطلع خواهند شد.
عضو کمیته بحران سانحه نفتکش سانچی در آخر در برابر این پرسش که آیا ژاپنی ها امکانات تازه ای به عملیات امداد وارد کرده اند یا خیر، گفت: تاکنون خبری در این زمینه دریافت نکرده ایم اما به محض ورود امکانات تازه اخبار آن منتشر می شود.
لازم به توضیح است طی عملیات تجسس و نجات در کشتی سانچی، صبح امروز(شنبه) تیم عملیاتی چین پس از ورود کوتاه مدت خود به کشتی دو پیکر دیگر از خدمه ایرانی را پیدا کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار