۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
با کمبود آب شرب در هندیجان؛

احداث دستگاههای آب شیرین کن در هندیجان ضروری است

فرماندار بندر هندیجان با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در این منطقه خواستار احداث دستگاههای آب شیرین کن در این منطقه ساحلی شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۸۰۹۶
احداث دستگاههای آب شیرین کن در هندیجان ضروری است
کوروش مودت در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: هم اکنون این شهرستان بندری با کمبود شدید آب شرب و کشاورزی روبرو است و باید تامین و احداث دستگاه های آب شیرین کن در منطقه در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به خشک شدن رودخانه زهره که یکی از منابع اصلی تامین آب شرب و کشاورزی بندر هندیجان بوده اظهار کرد: شدت خشکسالی و کمبود شدید نزولات جوی به حدی است که در تامین آب شرب با مشکلات زیادی روبررو هستیم.
مودت خواستار تخصیص اعتبار لازم برای تامین درازمدت و پایدار آب در هندیجان شد.
همچنین علی گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان نیز در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: وضعیت آب در هندیجان بحرانی است و با توجه به تداوم خشکسالی باید خود را برای شرایط سخت آماده کنیم.
وی خواستاراحداث چند دستگاه آّب شیرین در سواحل خلیج فارس برای تامین فوری آب شرب هندیجان شد.
گلمرادی با اشاره به اینکه ازمدتها قبل نسبت به وضعیت آب این منطقه هشدار داده شده است، گفت: خشک شدن رودخانه دائمی زهره، مشکلات زیست محیطی زیادی در منطقه ایجاد کرده و در چند ماه اخیر هزاران قطعه ماهی در این رودخانه به علت خشک شدن آن تلف شده است.
به گفته گلمرادی پیشروی آّب شور خلیج فارس به عمق رودخانه زهره نیز هرگونه بهره برداری از آن را ناممکن کرده است.
گفته می شود در سال آبی جاری، استان خوزستان بویژه مناطق ساحلی آن با پدیده خشکسالی شدید در 50سال اخیر روبرو شده است. شهرستان بندری هندیجان با 38هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب شرقی اهواز واقع شده است. یک سوم میزان صید دریایی خوزستان در بندر هندیجان انجام می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار