۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش از چین به مانا گفت:

تشکیل کمیته مشترک بحران با چینی ها/ برای ورود به سانچی آماده می شویم

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: کمیته بحران مشترک ایران و چین در بندر شانگهای در زمینه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی تشکیل شده است.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۸۰۹۴
تشکیل کمیته مشترک بحران با چینی ها/ برای ورود به سانچی آماده می شویمسیروس کیان ارثی در گفتگو با خبرنگار مانا، با اعلام اینکه شناورهای آتش خوار با تمام توان در محل حادثه حضور یافته اند و در حال اطفاء حریق نفتکش سانچی هستند، تصریح کرد: با چینی ها کمیته مشترک بحرانی را ایجاد کرده ایم تا عملیات اطفاء حریق وامداد و نجات را به شکل موثرتر و با سرعت بیشتری مدیریت کنیم.
وی که برای نظارت بر عملیات امداد و نجات نفتکش سانچی در محل حادثه حضور داشت در رابطه با کمیته بحران مشترک ایران و چین خاطر نشان کرد: هم اکنون به همراه من سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنار متخصصان و دریانوردان کارکشته ایرانی در این کمیته مشترک در حال نظارت و کمک به عملیات نجات هستیم.
کیان ارثی اولویت اول کنونی کمیته مشترک بحران حادثه نفتکش سانچی را تلاش برای ورود به کشتی و انجام عملیات نجات اعلام کرد و افزود: امیدواریم شرایط به گونه ای رقم بخورد که بتوانیم امروز زمینه برای ورود نیروهای امدادی به کشتی را فراهم کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود نیروهای ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات نجات را انجام دهند، گفت: در حال دریافت مجوزهای لازم از طرف چینی برای الحاق نیروهای متخصص مانند نیروهای ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عملیات امداد و نجات هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در شناوری که اینچنین طعمه حریق شده است، محلی برای استقرار امن خدمه وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: به صورت طبیعی از کف کشتی به بالا حدود 15 متر در داخل آب قرار می گیرد بنابراین امن ترین بخش کشتی انتها و در قسمت تحتانی آن است که در آب و به صورت سرد باقی مانده است.
وی ادامه داد: در زمان حادثه خدمه در حال تعویض شیفت و هوشیار بوده اند به همین دلیل امیدوار هستیم که از فرصت استفاده کرده و در این قسمت مستقر شده باشند.
کیان ارثی همچنین گفت: خوشبختانه امروز و تا این لحظه(مخابره خبر) هیچگونه گزارشی مبنی بر انفجار تازه در کشتی نداریم و تلاش ها برای کنترل آتش ادامه دارد.
این مقام مسئول در ادامه اظهاراتش در پاسخ به پرسش مانا که ارزیابی شما از نوع همکاری طرف چینی چگونه است خاطر نشان کرد: دو کشور ایران و چین یک ارتباط تاریخی دوستانه دارند که تجلی آن را در کمیته مشترک رسیدگی به بحران حادثه نفتکش سانچی می توان مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه نگرانی های افکار عمومی ایرانیان و خانواده های دریانوردان مفقود کشتی سانچی به خوبی به طرف چینی منتقل شده و از سوی آنان درک شده است، افزود: از سوی نخست وزیر چین و تمامی ارگان ها و سازمان های مربوطه به طرف چینی در کمیته بحران دستور موکد داده شده که با تمام توان خود در زمینه عملیات امداد و نجات عمل کنند.
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران همچنین با اشاره به عرق ملی نیروهای امدادی ایرانی و درخواست آنها برای برای کمک به هموطنان حادثه دیده شان در نفتکش سانچی تصریح کرد: وقتی از چینی ها خواستیم که نیروهای ایرانی وارد عملیات امداد شوند گفتند با توجه به وجود نیروهای زبده چینی نیازی به این کار نیست ولی وقتی حس ملی ایرانیان برای کمک به هموطنانشان را برای آنها تشریح کردیم پذیرفته اند که نیروهای ایرانی نیز در عملیات امداد و نجات مشارکت کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار