۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

دزدی دریایی به پایین ترین سطح در 22 سال گذشته رسید

در سال 2017 میلادی، حملات دزدی دریایی به صنعت کشتیرانی در سراسر جهان به پایین ترین سطح خود طی 22 سال گذشته رسید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۸۰۷۸
دزدی دریایی به پایین ترین سطح در 22 سال گذشته رسید به گزارش گروه بین الملل مانا سال 2017 میلادی شاهد رسیدن حملات دزدی دریایی به صنعت کشتیرانی به پایین ترین سطح طی 22 سال گذشته بودیم، اما از سوی دیگر، دفتر بین المللی دریایی IMB نسبت به استمرار خطر در آفریقای غربی و سومالی هشدار داد.
دفتر بین المللی دریایی IMB اعلام کرد، در سال گذشته، 180 فقره حوادث دزدی دریایی به مرکزجمع آوری اطلاعات دزدی دریایی گزارش داده شد، رقم مذکور پایین ترین تعداد را از سال 1995( زمانی که 188 مورد حمله به ثبت رسید) تاکنون نشان می دهد. 
این گزارش ادامه داد: علیرغم اینکه تعداد حملات دزدی دریایی روند نزولی را طی می کند، اما هشدار IMB نسبت به وجود تهدید همیشگی در مناطقی مانند آفریقای غربی را نیز باید جدی گرفت.
لازم به ذکر است: بخش اعظمی از آدم ربایی ها در آبهای داخل یا اطراف نیجریه رخ داده، به طوری که 65 تن از اعضای خدمه در ده فقره حادثه ربوده شدند.
"Pottengal Mukundan" مدیر IMB با اشاره به اینکه تعداد حملات در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته شیب نزولی را به نمایش می گذارد، افزود: خلیج گینه و آبهای اطراف نیجریه هم چنان یک خطر برای دریانوردان محسوب می شود. مقامات نیجریه ای با مداخله در تعدادی از حوادث در جلوگیری از تشدید حوادث تلاش کرده اند.
برچسب ها: دزدی دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار